Luni, 19 Decembrie 2005 - 07:00 AM Aleg.RO: Pasajul Basescu-Videanu

Publicat de: Dan Constantin 

Sfin Italia, o tara a autostrazilor, a automobilelor, in general a vitezei peste limita legala in toate cele, mai are de rezolvat o problema . Locuitorii din Valea Suse, un coridor ce coboara din Alpi catre Torino, capitala automobilului, se opun cu vehementa unui proiect care ar determina, in opinia lor, o deteriorare totala a locurilor. Prin vale este prevazut sa treaca si o linie ferata de mare viteza, TGV, pe care distanta Lyon–Torino ar fi parcursa in doua ore. Un proiect ambitios, ce prevede si construirea unui tunel prin Alpi, intre cele doua tari, cu o lungime de 53 de kilometri.
Mobilizarea primarilor din Valea Suse, dar si a miilor de locuitori impotriva santierului-gigant a dus la confruntari virulente cu fortele de ordine, Berlusconi trezindu-se peste noapte cu un focar de revolta neanuntat.
Cand 50.000 de manifestanti au ocupat zona santierului, guvernul de la Roma a fost obligat sa anunte o intarziere de sase luni a inceperii lucrarilor, pana la finalizarea unui studiu de mediu. Furia locuitorilor este si mai de nepotolit stiindu-se faptul ca ministrul italian al transporturilor este proprietarul companiei care proiecteaza tunelul si este implicat in constructia liniei de mare viteza Lyon–Torino pe segmentul francez.
Va inchipuiti ce-ar fi in Romania daca domnul Dobre ar construi, prin firma lui, autostrazile? Eu zic ca ar fi bine sa fie asa, pentru ca s-ar gasi bani pentru lucrari. Asa… stam si ne certam, gasim chichite la contractele facute de Mitrea&Co, dar nu avansam nici un pas.
Plecand de la protestul zecilor de mii de italieni care nu vor sa lase sa fie distruse cele cateva statiuni de schi din Valea Suse, nu pot sa nu-l asociez cu opozitia locuitorilor din zona Titulescu la proiectul pasajului Titulescu–Basarab. Anuntat de Traian Basescu, in perioada de primariat, preluat de Adriean Videanu si introdus pe lista de lucrari prioritare a municipalitatii, lucrarea ii scoate din amorteala pe cetatenii din zona care nu vor sa admita ridicarea unui jgheab rutier pe sub nasul balcoanelor. Zgomot, praf, scaderea valorii locuintelor - sunt argumentele lor, pe care primaria nu are cu ce sa le combata in afara de vorbe.
O harta a poluarii fonice a Capitalei ar fi o lucrare obligatorie inainte de a ne apuca sa spargem orasul. La fel, o minima gandire a zonelor de parcare si infiintarea unei brigazi speciale a politiei municipalitatii, pentru supravegherea traficului, ar da incredere cetateanului ca edilii sunt de buna-credinta.
Giuliani a curatat New York-ul de parcarile ilegale cu amenzi drastice si confiscarea masinii la recidiva.
Ma intreb pe ce strazi circula alesii nostri, de nu vad babilonia din Bucuresti?


(384 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Săptămâna Financiară

· Alte știri de la Dan Constantin 


Azi: Cea mai citită știre din sursa Săptămâna Financiară:

Pasajul Basescu-Videanu | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.29146790504456 seconds.