Consilierii locali din Suceava si mafia microbuzelor ucigase [1]


La sfarsitul anului 2004, firma de Transport Auto Suceava SA (TASA), din cadrul holdingului ATLASSIB Sibiu, cumpara, la licitatia publica organizata de Directia Generala a Finantelor Publice Suceava, mai multe cladiri si platforme betonate ce apartineau unei societati cu mari datorii la bugetul statului (Transport Public si Servicii, TPS)

. Firesc, dupa adjudecarea licitatiei pentru bunurile firmei de transport public local, acestea sunt intabulate in cartea funciara drept proprietatea TASA, iar conducerea firmei incepe negocierile, pentru un contract de asociere, cu cea a Primariei din Suceava. Reprezentantii TASA promit o investitie de 3 milioane de euro pentru 30 de autobuze noi, importate din tarile UE, in schimbul careia primaria trebuie sa atribuie firmei dreptul de circulatie pe traseele din oras si sa asigure o subventie pentru mentinerea tarifelor la un nivel scazut. In acest fel, primarul Sucevei, Ion Lungu, si-ar fi respectat si una dintre promisiunile din campania electorala din iunie 2004, rezolvand una din cele mai stringente probleme ale Sucevei, transportul local. Numai ca, de-a lungul anilor trecuti, pe fondul degradarii continue a transportului civilizat in oras, ca si a impingerii spre faliment a TPS, si aici a inflorit mafia microbuzelor maxi-taxi. Asa ca, sefii firmelor de maxi-taxi, adunati in Asociatia Transportatorilor Publici Locali, au reusit sa blocheze negocierile. Altfel ar fi trebuit sa plece din Suceava si sa lase loc transportului local cu autobuzele. Firmele de microbuze, cu binecuvantarea consilierilor locali, majoritatea PSD, unii dintre ei fiind chiar proprietari de microbuze, au trecut la contraatac.

Ocuparea abuziva a proprietatii private

Chiar daca nu se ajunsese, inca, la o intelegere privind asocierea cu primaria, conducerea TASA a permis falimentarei TPS sa-si desfasoare activitatea, in continuare, in cladirile si platformele ce devenisera proprietatea sa, pe baza unui contract de inchiriere (valabil intre 1 ianuarie - 31 decembrie 2005). Dar, la jumatatea anului trecut, TPS refuza nu numai sa plateasca chiria, ci si sa paraseasca spatiile inchiriate. Concomitent, pe ruinele TPS, Consiliul Local Suceava decide infiintarea altei societati de Transport Public Local (TPL), ce preia harburile pe roti, dar si datoriile de 62 de miliarde lei la bugetul statului. Mai mult, prevalandu-se de faptul ca TPL ar fi continuatoarea TPS, Primaria Suceava ocupa abuziv bunurile imobile proprietate TASA si se foloseste de acestea, incepand din octombrie 2005. Astfel, pe langa incalcarea contractului de inchiriere dintre TASA si TPS, care nu permite acestuia din urma subinchirierea bunurilor de catre alta firma (adica TPL), primarul Ion Lungu consimte la confiscarea prin abuz si incalcarea legii a proprietatii detinuta legal de TASA. Ca politistii comunitari, subordonati primarului, au participat la ocuparea ilegala a unei proprietati private nu este, poate deloc, de mirare...

"Urgent, doar la complet Stanescu Amalia"

In schimb, nu putem intelege participarea la un atac banditesc a Jandarmeriei si Politiei Judetului Suceava, institutii de stat, subordonate MAI. Desigur, s-a cautat sa se dea o aparenta "legala" ocuparii in forta a proprietatii private. Primaria Suceava a obtinut un ordin de executare silita a TASA, pentru neplata chiriei lunare pe teren. Adica, fara a anunta si fara a negocia cu TASA, dar si fara o expertiza tehnica fundamentata asupra valorii terenului, doar pe baza unei simple expuneri de motive a consilierului local Ovidiu Dontu (PSD), Consiliul Local Suceava emite o hotarare prin care stabileste o chirie lunara de 110.000 lei pentru fiecare metru patrat de teren situat sub cladirile si platformele proprietate TASA. Aberant, apreciaza experti imobiliari suceveni, sa stabilesti o chirie de 36 euro/mp, cand pretul zonei este de 20-50 euro/mp. Pretul chiriei este mult peste un posibil pret de vanzare. In plus, intre TASA si Primaria Suceava nu a fost incheiat nici un contract de inchiriere, motiv pentru care Justitia nu putea lua in considerare un pretins debit al TASA catre primarie. Cu toate ca titlul executoriu a fost anulat, iar bugetul local a pierdut aproape 52 de milioane de lei, cheltuieli de judecata, din cauza intereselor consilierilor locali ce sprijina mafia microbuzelor ucigase - cei interesati nu au dezarmat.
Spre stupoarea juristilor si avocatilor TASA si ATLASSIB, actiunea de executare silita este reluata printr-o ordonanta presedintiala, data - in mod ciudat - exact in aceeasi zi in care a fost inregistrata solicitarea primariei. Fara citarea partilor, Tribunalul Suceava da imediat solutia prin care proprietarul imobilelor pierde exercitiul prerogativelor ce decurg din dreptul sau de proprietate. Mai mult, pe dosarul cauzei este inscrisa mentiunea "Urgent, doar la complet Stanescu Amalia". Or, se stie, procedura de repartizare a dosarelor este electronica.


Publicat de : Radu Vecsler
Data publicării: 07 Feb 2006 - 07:25
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=14292&titlu=Consilierii_locali_din_Suceava_si_mafia_microbuzelor_ucigase