Orasul SF al lui Videanu [1]

Primarul Capitalei viseaza trenuri suspendate pe perna magnetica, aeroporturi noi, zgarie-nori si rhododendroni in loc de corcodusi

.

Un tren suspendat care sa faca legatura, pe linie magnetica, intre Piata Victoriei si terminalele Aeroportului “Henri Coanda”. asta e ultimul vis al primarului Videanu, dupa ce a avut o intalnire cu niste japonezi care i-au prezentat proiectul. “Imi place ideea de mor! E extraordinar, va inchipuiti? Sa faci chek-in la Piata Victoriei, sa-ti lasi bagajele si sa te sui in tren fara grija, apoi sa cobori la aeroport, unde te duci direct la avion. Asa se intampla la Tokyo!”, a povestit recent Videanu, infierbantat de idee. Visul lui Videanu se transforma in cosmarul nostru, cand continua cu planurile: “Din pacate, trenul magnetic se va suprapune, la un moment dat, cu linia 41, cam de la 1 Mai pana la Piata Presei si, n-am ce face, va trebui sa desfiintez linia 41!”. In popor, dupa o asemenea poveste ti se raspunde cu calm: “Si cand te-ai trezit, se facuse ziua!”. Noroc ca totul se petrece la nivel declarativ.Demolarea liniei 41 si farfuriile zburatoarePentru ca, pana sa ajunga sa faca chek-in deasupra guvernului, bucurestenii se bucura zilnic de unicul proiect dus pana la capat de primarul Basescu. Tramvaiul rapid 41 a fost modernizat in 2002, cu sase milioane de euro. Desi controversat, 41 transporta zilnic peste 120.000 de calatori, vine la interval de trei minute si circula cu 22 km la ora. E cea mai rapida cale din Ghencea pana in nord, la Casa Presei. Pe langa performantele virtuale ale trenurilor suspendate ale lui Videanu, 41 ramane singurul lucru concret care functioneaza, deocamdata, intr-un trafic vesnic blocat. De la concretizarea lui in Bucuresti, totul a ramas inghetat in proiect.Intr-un an de mandat, Adriean Videanu a reusit doar sa adune povesti frumoase despre lucruri ce sunt la fel de indepartate de urbea noastra prafuita, precum luna de pamant. Edilul ar putea sa ne spuna, cu acelasi succes, despre cum vom face naveta pe Luna, dupa ce primaria va termina de construit parcari sublunare pentru navele spatiale pe care ni le putem cumpara pe credit in urmatorii trei ani, cat mai tine mandatul dumnealui.Gradinile suspendate ale primaruluiDaca sunteti nemultumiti, asadar, de traficul infernal, de gropile din bulevarde, de cainii care musca, de praful de pe strazi, de lipsa de locuinte, de facturile mari la incalzire, va propunem o gura de aer rarefiat in orasul virtual al primarului Videanu.Chek-in! In groapa cascata intre santierul Bibliotecii Nationale si blocul Connex va creste un “up town” cu zgarie-nori si gradini suspendate, pe nume Esplanada. Va costa 650 de milioane de euro si va fi un “nou pol de dezvoltare, ce muta presiunea de pe Centrul traditional al orasului”, zice primarul. Un frate mai mic al Esplanadei rasare mai sus pe Dambovita, se cheama Splay Center si costa 350 de milioane de euro. Altul si mai sus, chiar pe locul maidanului care acum se cheama Parcul Izvor, inglobeaza viitorul Bulevard Uranus, viitoarea Catedrala si, in general, cu 2,2 miliarde de euro, intruchipeaza viitorul pe care multi dintre noi nu mai speram sa-l apucam.Aeroport in Sud si port la DunareTot vizionare, dar deocamdata fara bugete estimate, sunt: aeroportul international din sud si continuarea canalului Dambovita - Dunare, astfel incat Bucurestiul sa aiba si barci cu vele, nu numai trenuri pe perna magnetica. “Municipalitatea va incuraja dezvoltarea spre sud a orasului, iar construirea unui aeroport aici va atrage investitori si va contribui la dezvoltarea acelei infrastructuri necesare extinderii viitoarei metropole”, motiveaza Videanu.Pasaje, parcaje, strapungeri si rhododendroniSe vor reconfigura si largi noi bulevarde, vor fi sapate pasaje subterane pentru zone aglomerate, cum ar fi Eroii Revolutiei, Doamna Ghica-Colentina. Vor fi strapungeri si legaturi intre zone de interes, cum ar fi: Autostrada Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. 22 de terenuri abia asteapta sa fie sapate ca sa gazduiasca parcari pe mai multe niveluri subterane. Nu vor scapa nici copacii de pe marginea drumurilor. In locul lor vor fi plantati rhododendroni, niste plante vesnic verzi, care cresc in padure.Sistem geospatial de e-governmentBomboana de pe coliva e “sistemul geospatial de e-government”, care va permite cetateanului sa ceara, din fata laptopului de acasa, informatii si acte de la primarie. Tastati www.pmb.ro si vi se trimite acasa certificatul de urbanism, autorizatia de constructie, informatii despre stadiul unor lucrari etc. Fara spaga, fara coada, fara fite de functionari nemultumiti. Nu-i asa ca e frumos? E, acum e timpul sa faceti chek-out si sa va treziti. Traiti in continuare in Romania!Are planuri de 5,7 miliarde de euro si numai trei ani la dispozitieProiectele pe care primarul Videanu nu osteneste sa le prezinte, pentru transformarea Bucurestiului intr-o metropola, insumeaza investitii de 5,7 miliarde de euro. O suma fabuloasa daca e sa calculam ca, in ultimii ani, primaria a imprumutat cateva sute de milioane de euro de la banci si a mai facut o emisiune de obligatiuni in valoare de jumatate de miliard de euro, dar nici zece la suta din bani nu s-au cheltuit. In-vestitiile merg greu, din cauze pur dambovitene, ce par sa nu aiba nicio tangenta cu puterea de a visa a primarului.


Publicat de : ---
Data publicării: 27 Feb 2006 - 05:06
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=15101&titlu=Orasul_SF_al_lui_Videanu