Orban promite Brașovului aeroport, autostradă și ocolitoare [1]

Ministrul Transporturilor, Lodovic Orban, a promis joi la Brașov că va sprijini construcția Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, transmite corespondentul AMOS News. „De mic copil vedeam avioanele trecând și îi întrebam pe ai mei de ce nu se opresc la noi în oraș. De atunci vreau un aeroport la Brașov”, a mărturisit Orban.

Ministrul a adăugat că va urgenta începerea construirii șoselei de centură a municipiului Brașov, a șoselei de centură a municipiului Făgăraș și a șoselei ce leagă localitățile Făgăraș și Sibiu.

Ministrul a promis o susținere financiară de la bugetul pentru 2008 al Ministerului Transporturilor. Acesta a mai declarat că a dat ordin noii conduceri a Autorității Aeronautice Române să avizeze documentele imediat de acestea vor fi complete.

„Am și discutat deja pentru susținerea de la buget a realizării aeroportului pentru anul viitor. O sumă anume nu pot spune, deoarece bugetul alocat pentru anul viitor depinde și de Ministerul Finanțelor. În plus, am solicitat Autorității Aeronautice Civile ca în termen de maxim o săptămână, imediat după data de 1 mai, să acorde avizul pentru aeroportul din Brașov", a declarat Orban.

Orban a mai afirmat că va încerca să grăbească adoptarea unei ordonanțe de urgență prin care Agenția Domeniilor Statului va ceda terenul necesar construirii acestui aeroport. Ministrul s-a deplasat apoi la societatea IAR Ghimbav, o parte din terenul viitorului aeroport aflându-se în proprietatea acestei companii.

 

După ce a fost copilot la bordul unui avion de antrenament, Ludovic Orban s-a arătat extrem de încântat de posibilitatea realizării unui aeroport la Brașov. Președintele Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, a anunțat că se speră în deblocarea situației terenurilor din cadrul ADS până cel târziu pe 15 mai.

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav se va întinde pe o suprafață de 140 hectare, va avea o pistă pentru zboruri internaționale în lungime de 2.800 metri, un terminal de pasageri care va permite un trafic anual de 1,5 milioane de pasageri, și un terminal de mărfuri cu o suprafață de 2.500 de metri pătrați.

Construcția aeroportului va fi gata în 24 de luni de la începerea lucrărilor, iar investițiile se ridică la aproximativ 100 de milioane de euro, urmând a fi realizate de firma canadiană intelcan.

Ministrul a mai anunțat că Guvernul României a încheiat în ianuarie 2005 un memorandum cu Banca Mondială prin care aceasta acorda finanțare pentru cinci ocolitoare, printre care se afla și ocolitoarea mare a Brașovului. Au trecut mai bine de doi ani și niciuna din aceste cinci ocolitoare nu este începută.

„Voi purta discuții cu firmele care au câștigat licitația pentru consultanță și proiectare pentru a diminua timpul necesar proiectării de la 18 la cel mult 12 luni”, a spus Orban. O altă ocolitoare care este pe masa de lucru a Guvernului este cea a municipiului Făgăraș pentru care Guvernul va aloca resurse financiare anul viitor. „Nu pot promite că la finele lui 2008 ocolitoarea Făgărașului va fi finalizată, dar lucrările vor fi începute cu siguranță”, a mai spus Orban.

Guvernul României plătește din 2005 comisioane de neutilizare a banilor puși la dispoziție de Banca Mondială de aproximativ 750.000 de euro.

Ludovic Orban a mai afirmat că următorul tronson din autostradă ar trebui să fie cel care face legătura între Brașov și Făgăraș și de aici o stradă care să facă legătura cu Coridorul IV European Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești. De asemenea, Orban s-a arătat extrem de optimist în ceea ce privește realizarea tronsonului de autostradă Brașov -București. „Practic, autostrada va permite parcurgerea distanței dintre Brașov și București, la o viteză legală, în aproximativ o oră”, a mai spus demnitarul născut la Brașov.

Ministrul liberal a mai adăugat că ministrul Gheorghe Dobre nu s-a întâlnit niciodată cu reprezentanții Bechtel pentru a negocia demararea lucrărilor la autostradă. „Un an și două luni am pierdut pentru o renegociere a priorităților în ceea ce privește construcția austostrăzii, acest lucru costându-ne 40 de milioane de euro”, a mai arătat Orban care a adăugat că va purta discuții cu reprezentanții Bechtel pentru grăbirea lucrărilor la autostrada Brașov – București. „Nu cred că termenul de 4 – 5 ani este unul realist. Ar trebui să fie mai repede realizată”, a mai arătat ministrul.

În prezent, România are doar 220 de kilometri de autostradă.


Publicat de : Mirela LEONTE
Data publicării: 27 Apr 2007 - 06:04
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=24704&titlu=Orban_promite_Brasovului_aeroport__autostrada_si_ocolitoare