Ce asteapta jurnalistii de la Ziarul Financiar de la viitorii primari si consilieri ai Bucurestiului [1]

  Adrian Cojocar: Cele trei lucruri sunt de fapt unul singur, care este foarte stringent si care ia amploare de la o zi la alta pe masura ce mai rasare cate un mall intr-o intersectie deja aglomerata

. Ma refer aici la problema traficului din Bucuresti, care este de-a dreptul insuportabil.

Adrian Voicu: O prezenta mai mare a politiei comunitare; introducerea de restrictii pentru masini personale in centrul capitalei (in anumite zile sa nu fie voie sa treci prin centrul capitalei cu masina personala - asa ceva se intampla in Iasi), eliminarea cainilor de pe strazi, indiferent daca sunt castrati sau nu.

Adrian Seceleanu: In primul rand, elaborarea unui plan de dezvoltare pentru oras, care sa prevada si existenta unor spatii verzi, nu distrugerea sistematica a acestora. Un transport public eficient, care sa te determine sa renunti la a-ti folosi in cele mai multe din cazuri masina personala. Un sistem de informare prin camere video asupra traficului din punctele cheie din Bucuresti (centru, intrarile din Capitala - de exemplu), accesibil de pe un calculator sau telefon mobil conectat la internet - in ideea ca astfel fie poti renunta sa mai pleci cu masina personala, fie eviti zona respectiva. O rezolvare pentru problema parcarilor, inclusiv a situatiei in care nu poti face nimic (legal) daca platesti pentru un loc de parcare, dar acesta este ocupat.

Alexandru Anghel: Fluidizarea traficului prin semafoare sincronizate; lucrari de asfaltare pe timp de noapte; constructia unei centuri a Bucurestiului viabila si mai multe locuri de parcare; modernizarea transportului in comun; culoare unice pe marile bulevarde; cresterea suprafetei de spatiu verde, modernizarea parcurilor.

Alexandru Matei: In primul rand, sa asfalteze aleile dintre blocuri si sa faca parculete mai des de 4 ani; mai multe locuri de parcare, iar autobuzele pe rutele principale sa circule pe timpul noptii.

Andrei Chirileasa: Transport in comun mai eficient (metrou care sa vina din 5 in 5 minute macar si benzi speciale pentru RATB; mai multa verdeata si mai putin praf; centru istoric renovat.

Angela Placinta: Prima problema care trebuie rezolvata in Capitala este cea a transportului public. Si chiar nu cred ca este atat de greu. Avem nevoie doar de mai multe autobuze - varianta ideala ar fi sa aiba aer conditionat, dar mi-am pierdut orice speranta - si de un metrou care sa circule mai des. Nu mai vorbesc de extinderea metroului in tot orasul, nu are niciun rost sa ne facem iluzii. In al doilea rand, avem o mare problema cu iluminatul stradal. Sunt seri in care nu gasesc niciun bec in drumul spre casa si dimineti in care mari bulevarde sunt luminate. De ce? Ramane un mister. In al treilea rand, enervantele placute "Nu calcati iarba" din parcurile bucurestene. Vrem sa traim intr-un oras european, nu-i asa? Atunci de ce nu luam exemplul Pragai sau al Londrei, unde lumea calca iarba din parcuri, copiii se joaca, iar parcurile raman la fel de frumoase. Care e secretul lor? Despre caini, gropi, locuri de parcare, trafic aglomerat, constructii haotice nu spun nimic. Din pacate, m-am obisnuit.

Bodgan Alecu: Sincronizarea semafoarelor, efectuarea de lucrari la carosabil numai pe timp de noapte si pe cate o singura artera odata (nu 7 bulevarde concomitent de nu stii pe unde sa o mai iei), construirea de parcari subterane si mai multe proiecte gen "Basarab" care sa fluidizeze circulatia

Catalin Lupoaie: As vrea ca noul primar sa rezolve traficul din Bucuresti si sa nu blocheze proiectele mari de infrastructura incepute deja (cum ar fi pasajul Basarab). Sa faca locuri de parcare in zonele care in prezent sunt aglomerate de masini. Insa prioritatea noului primar trebuie sa fie proiectul de reabilitare si modernizare a centrului istoric, pentru a bea linistit o bere la terasa fara a avea temeri ca dintr-un moment in altul o cladire se va prabusi. In plus, reabilitarea centrului istoric ar mari numarul de turisti straini si ar creste interesul pentru Bucuresti.

Ciprian Botea: Scurt. Sa restaureze centrul istoric, sa reamenajeze parcurile si sa grabeasca ritmul de reabilitare a infrastructurii.

Cristi Moga: Vreau ca noul primar sa urgenteze proiectele legate de descongestionarea traficului in zona centrala a orasului, accesul din cartiere catre centru, precum si implementarea uneia dintre variantele pentru legarea mai rapida a orasului de aeroportul Otopeni. Solutii privind diminuarea numarului de cersetori si comercianti ambulanti, in special din zonele centrale ale orasului, precum Unirea, unde traficul pietonal este "interzis" pe trotuare cu ocazia fiecarei sarbatori. Urgentarea reabilitarii centrului istoric si cumpararea, sub motiv de interes public, a locuintelor pe care proprietarii din zona nu pot/vor sa le reconditioneze.

Cristina Negraru: Sa faca ceva sa nu mai stam cu orele blocati in trafic, sa planteze pomi si sa stranga cainii comunitari, fara sa-i omoare sau cine stie ce sa le mai faca.

Daniela Stoican: Mai multe cosuri de gunoi, mai multe spatii verzi si mai multe stranduri, eventual cu o zona amenajata cu cinema in aer liber



Diana Tudor: As vrea sa avem un primar destul de destept ca pe langa banii pe care ii baga in buzunar sa se preocupe si de problemele din Bucuresti, cum ar fi caderile dese de curent in cartierele in care s-au construit mall-uri sau fluidizarea traficului, dar nu prin inceperea unor lucrari simultane in 20 de locatii din Bucuresti. Ar mai fi dragut din partea lui daca s-ar ocupa si de sistemul de canalizare, care, asa cum stim cu totii, este depasit de fiecare data cand ploua.

Diana Zagrean: Asigurarea unui orar de noapte pentru principalele linii de RATB si Metrorex (chit ca ar insemna sa circule odata la doua ore, dar sa stiu ca pot sa astept la ora 2 noaptea un autobuz sau metrou); extinderea retelei de metrou; amenajarea tuturor parcurilor si gradinilor din Bucuresti dupa modelul Herastrau si Cismigiu, amenajarea unei paduri din apropierea Capitalei pentru picnicuri si gratare (multe mese, si mai multe cosuri de gunoi, paza care sa asigure ordinea si curatenia, linii de microbuz/autobuz care sa asigure transportul in weekend-uri, bineinteles gropile, toate, repede, noaptea.



Doina Anghel: Sa ia cainii vagabonzi de pe strada; sa acorde mai multa atentie spatiilor verzi, sa faca Bucurestiul respirabil prin plantarea cat mai multor copaci in zone acoperite de ciment; sa rezolve problema traficului.

Gabriel Niculcea: Rezolvarea traficului, amenzi mai drastice pentru cei ce deranjeaza linistea publica, constructii mai putine si mai coerente.

Iulia Stancu: Masuri drastice la RATB, autobuze decente si mai multe, soferi penalizati; sa faca ceva cu cersetorii (pentru, nu impotriva), sa faca (direct sau indirect) educatie civica bucurestenilor.

Iulian Anghel: Vreau ca primarul sau administratia locala sa faca luna parcul Plumbuita si sa curete raul Colentina; muncipalitatea sa interzica soferilor sa claxoneze in trafic; firmele care demoleaza cladirile vechi sau care construiesc altele noi sa fie obligate sa respecte reguli stricte de mediu astfel incat sa nu mai fiu obligat sa inghit tot praful rezultat din activitatea lor.

Liviu Chiru: Sa se renunte la asfaltarea tuturor spatiilor posibile, unde s-ar putea planta in schimb pomi. Ar fi bine de asemenea ca spatiile verzi sa fie intretinute, iar pomii udati. Sa faca din transportul in comun o alternativa viabila - marirea parcului auto, revizuirea traseelor, benzi speciale pentru autobuze.

Liviu Florea: Nu o sa merg la vot, asa ca nu am nicio doleanta. Cand vor incepe lucrurile sa se miste, atunci voi dori ceva. Pana atunci mai e destul de mult.

Loredana Fratila: Operatiunea consolidarea. Cutremurul vine, nu se pune problema daca, ci cand, au trecut 31 de ani de la 1977 si fondul locativ este cum este, iar o parte din el este si valoros din punct de vedere arhitectural/istoric. Nu s-a facut nimic, caci cat s-a facut pana acum este nimic si deja suntem in criza de timp. Au si altii fond locativ vechi si probleme cu cutremurele, dar n-au taraganat-o in halul asta, iar problema nu se rezolva cu tehnica strutului pe principiul "N-o sa mi se intample tocmai mie". Transport RATB de noapte. Extindere metrou in toate cartierele/zonele unde lipseste, pentru a se permite preluarea traficului si a usura astfel executia lucrarilor de suprafata, sa nu se mai blocheze cartiere intregi.

Mihaela Enciu: Infrastructura.



Mihaela Popescu: Sa gaseasca solutii pentru un trafic mai disciplinat, sa grabeasca lucrarile de modernizare a infrastructurii rutiere, locurile unde se fac lucrari pe strazi sau trotuare ar trebui sa fie imprejmuite, pentru a nu-i pune in pericol pe pietonii sau pe soferii care trec pe-acolo.

Miruna Lebedencu: Mi-as dori ca dimineata sa ma trezesc in cantec de pasarele si nu in ritmul refrenului "Fiareeeee, fiareeee vechi luaaaam!" pe muzica potcoavelor de cai. Vreau ca primarul general, cel de sector, oricare dintre ei, sa scoata carutele dintre blocuri. Imi doresc sa se gaseasca odata o solutie pentru cainii "comunitari", indiferent ca este eutanasiere sau sterilizare. Mai multe spatii pentru distractii in locul instalatiilor vechi de prin parcuri - un parc de distractii modern (gen Disneyland).

Miruna Vasilescu: Un primar competent ar trebui sa fie destul de sarac ca sa simta problemele oamenilor care transpira zilnic in autobuz si destul de bogat ca sa faca diferenta dintre averea publica si cea personala. Sa stie sa se inconjoare de oameni calificati si sa duca la bun sfarsit proiecte pe termen lung, nu carpeli temporare. Sa-si cunoasca orasul si sa-l iubeasca atat de mult incat sa si-l doreasca respirabil si estetic. Centura verde din jurul Capitalei, extinderea metroului, fluidizarea traficului, construirea parcarilor subterane sau etajate, reabilitarea centrului istoric, curatarea fatadelor, toate ar trebui sa se regaseasca pe lista de prioritati a noului primar.

Raluca Badea: Curatenie, asfaltare, plan urbanistic, protejarea zonelor verzi.

Roxana Petrescu: Eu imi doresc ca viitorul primar sa stea in Drumul Taberei sau in Pipera, fara masina de serviciu si sa utilizeze doar metroul, autobuzul sau tramvaiul (41 daca se poate) sa ajunga in centru la timp la munca. Seara sa-si gaseasca loc de parcare si sa se pazeasca de caini. Daca tot tine la aerul bucurestenilor, sa mearga pe bicicleta uneori, dar din nou sa aiba grija de caini. De asemenea, as vrea ca la doi ani sa se faca alegeri. Cetatenii sa stie clar fiecare proiect, fiecare etapa din proiectele respective ce termen are, iar votul sa se dea pe rata de indeplinire pentru aceste obiective. Nu ai facut ce ai zis la termen, pleci. Patru ani deja mi se pare mult, in conditiile in care nu se misca nimic. Poate ar fi mai bine sa se renunte la primarii de sector, iar in locul lor sa fie numiti oameni specializati pe curatenie, parcuri, retele etc.

Sabin Popescu: Cat mai multe spatii verzi; traficul - exista studii facute de japonezi care detaliaza nenumarate metode de a fluidiza circulatia.

Sanziana Doman: Imi doresc casa de la Primarie.

Sorin Pislaru: Benzi speciale pentru transportul in comun si taxiuri pe fiecare strada cu mai mult de 3 benzi; interzicerea constructiei de cladiri rezidentiale mai mult de P plus 4 in primul inel de circulatie, pentru dezvoltarea orasului pe orizontala; cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni si transformarea Garii de Nord intr-un mall.

1. Trafic rutier

Regia de transport in comun a Capitalei a contabilizat in 2007 in medie zilnic 2,8 milioane de calatorii (in scadere cu 3,4% fata de anul precedent). Daca presupunem ca un bucurestean merge cu transportul in comun de acasa la scoala si inapoi, de acasa la serviciu si inapoi, putem spune ca 1,4 milioane de oameni merg in medie zilnic cu transportul in comun.

Recent, Gheorghe Udriste directorul Directiei generale infrastructura si servicii publice din cadrul Primariei Bucuresti, spunea pentru ZF ca pe langa cei care merg cu transportul in comun in Capitala se mai fac zilnic 900.000 de deplasari cu masina personala si alte 100.000 de cetateni folosesc taxiurile. Se adauga aici alte 100.000 de deplasari comerciale. Iata motivul pentru care transportul in comun este una dintre cele mai sufocante probleme ale Capitalei.

Programele candidatilor pentru Primaria Generala seamana foarte mult - toti isi propun continuarea marilor lucrari de infrastructura deja incepute pe marile bulevarde, promit inchiderea primului si apoi al celui de-al doilea inel al Capitalei si spun ca vor cere ca si centura Bucurestiului sa fie trecuta in administrarea Muncipalitatii. Fata de aceste lucruri dezirabile si posibile, candidatul independent Sorin Oprescu propune o solutie unica: construirea unei autostrazi suspendate care ar urma sa traverseze Bucurestiul de la nord la sud (25 km de autostrada).

2. Spatii verzi

O alta problema majora a Capitalei o constituie lipsa spatiilor verzi. Din 1990 incoace spatiile verzi s-au redus incontinuu. In 1989 existau 34,7 mil. metri patrati de spatiu verde, in 1995 acesta a ajuns la 22,8 mil. metri patrati, iar in 2001 s-a redus la 17 mil. metri patrati, o situatie care se pastreaza cu aproximatie si in prezent.

Fiecare bucurestean dispune de aproximativ 17 mp de spatiu verde, adica de trei ori mai putin decat recomanda Organizatia Mondiala a Sanatatii.

Actuala administratie a Bucurestiului condusa de primarul Adrian Videanu a promis la inceputul anului ca va planta zeci de mii de copaci, astfel incat in cativa ani fiecarui bucurestean sa-i revina cel putin 26 de metri patrati de spatiu verde, promisiune continuata de actualul candidat din partea PD-L, Vasile Blaga.

Candidatul PNL Ludovic Orban spune ca va planta 30.000 de copaci pe an si va realiza in opt ani 18 noi parcuri, in vreme ce candidatul PSD Cristian Diaconescu spune ca va planta 600.000 de arbori de aliniament de-a lungul drumurilor.

3. Centrul istoric

Problema lipsei unui simbol pentru o Capitala precum Bucurestiul este admisa si resimtita neplacut de multi dintre bucuresteni. Un simbol al Bucurestiului care dainuie peste ani ar putea-o constitui centrul istoric. Reabilitarea centrului istoric a inceput in urma cu cativa ani, dar este greu de spus cand va fi finalizata. Recent, actualul primar la final de mandat, Adrian Videanu, spunea intr-un interviu pentru ZF ca lucrarile au fost intarziate din cauza descoperirii vestigiilor arheologice in zona Lipscanilor.

Municipalitatea a acordat la inceputul anului inca 10 milioane de euro pentru urgentarea lucrarilor de reabilitare - in total acestei operatiuni fiindu-i alocate 32 mil. euro. Toti candidatii au in program ca prioritate rezolvarea acestei probleme si spun ca centrul istoric poate reprezenta un obiectiv turistic important, dar si o sursa la fel de importanta de venituri pentru municipalitate. Centrul istoric este delimitat la nord de bulevardele Elisabeta si Carol, la est de bulevardul Hristo Botev, la vest de Calea Victoriei, iar la sud de Splaiul Independentei si bulevardul Corneliu Coposu.


Publicat de : ---
Data publicării: 27 Mai 2008 - 04:39
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=29601&titlu=Ce_asteapta_jurnalistii_de_la_Ziarul_Financiar_de_la_viitorii_primari_si_consilieri_ai_Bucurestiului