PDL si PSD, intre actiune si promisiune [1]

Zilele acestea poate fi masurat pe viu gradul de demagogie al diverselor formatiuni politice, prin initiativele pe care le lanseaza pe ultima suta de metri a actualei legislaturi

. Astfel, PDL a depus, la Camera Deputatilor, o propunere de modificare a Legii raspunderii ministeriale, care elimina aprobarea Camerelor pentru inceperea urmaririi penale impotriva ministrilor parlamentari. Liderul PDL, Emil Boc, a explicat ca proiectul democrat-liberal elimina votul pe care Senatul sau Camera Deputatilor trebuie sa il dea pentru inceperea urmaririi penale a ministrilor parlamentari. El a aratat ca, potrivit propunerii PDL, daca Parchetul solicita inceperea urmaririi penale impotriva unui deputat sau senator care are calitatea de ministru, presedintele respectivei Camere informeaza plenul si poate aproba dezbaterea subiectului, fara insa sa se mai voteze aprobarea sau respingerea cererii procurorilor. Dupa ce Camera Deputatilor sau Senatul a luat act de cererea Parchetului, aceasta se trimite Ministerului Justitiei, care, la randul sau, o transmite inapoi Parchetului, pentru continuarea cercetarilor penale. Boc a mai spus ca proiectul PDL prevede ca Senatul sau Camera Deputatilor trebuie sa voteze doar in cazul retinerii, arestarii si perchezitiei unui parlamentar.
Propunerea PDL are in vedere faptul ca ministrii parlamentari sunt mult mai vulnerabili actelor de coruptie decat parlamentarii, ca sa nu mai vorbim de faptul ca puterea executiva ar trebui sa fie complet separata de cea legislativa, in sensul ca un parlamentar care devine ministru ar trebui sa renunte automat la calitatea de membru al legislativului. Fata in fata cu propunerea PDL o avem pe cea a PSD care vorbeste de eliminarea totala a imunitatilor pentru demnitari. In prag de campanie electorala, PSD propune modificarea Constitutiei in sensul eliminarii oricarei forme de imunitate de care se bucura demnitarii, adica presedintele, parlamentarii si ministrii, cu exceptia imunitatii pentru votul si declaratiile politice. Daca propunerea PDL poate intra in vigoare in rastimp de mai putin de o luna, cu conditia ca parlamentarii celorlalte partide sa coopereze, cea a PSD, care presupune modificarea Constitutiei, poate fi realizata in cel putin sase luni, adica oricum dupa data alegerilor. Concluzia este ca, propunerea PSD nu e menita sa se si implineasca ci doar sa amageasca electoratul. Avem asadar fata in fata un partid care face ceea ce promite, respectiv PDL, si un altul care doar promite, fara sa fie capabil sa si faca ceva concret, e cazul PSD-ul. Asta este si diferenta pe care trebuie sa o faca alegatorii la 30 noiembrie, anume, intre actiune concreta si promisiune goala. Gabriel Rasvan Toader


Gabriel Rasvan Toader este consilier judetean PDL in CJ Giurgiu

Publicat de : ---
Data publicării: 09 Sep 2008 - 05:34
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=30985&titlu=PDL_si_PSD__intre_actiune_si_promisiune