Un inginer ii face concurenta lui Oprescu: autostrada suspendata mai ieftina [1]

Septimiu Sever Voina a pus pe hartie un drum aerian mai lung si care costa jumatate cat proiectul propus de primarul general al Capitalei

Sursa: MARIAN ILIE

Contraoferta la celebra autostrada a edilului-sef al Capitalei, Sorin Oprescu, vine de la un inginer bucurestean

. Septimiu Sever Voina a schitat traseul unui drum expres suspendat, care este si mai lung ca cel al primarului general, dar si mai ieftin. Intrebat daca stie de drumul suspendat, promis de Oprescu in campania electorala locala din 2008, inginerul sustine ca nu a vazut ceea ce vrea sa faca Oprescu si ca, daca s-ar construi drumul propus de el, traficul va fi decongestionat.

Concret, Septimiu Sever Voina propune ca o sosea suspendata, cu doua benzi pe sens, care sa strabata Capitala de la nord la sud, sa fie construita din punctul de intersectie dintre Soseaua de Centura cu soseaua Chitila, sa treaca de-a lungul cursului raului Colentina, sa iasa in soseaua de centura intre Gara Titan si Gara Bucuresti-Sud, urmand sa intre in autostrada A2, intre comunele Manolache si Caldarusani.

„Am desenat acest drum expres dupa ce am analizat zona, am fost si am vazut locurile prin care va trece. Nu presupune exproprieri si nu trece prin zone locuite, printre blocuri. Adica nu va afecta viata oamenilor”, a explicat bucuresteanul. Potrivit proiectului, 10 kilometri de drum ar urma sa fie construiti deasupra apei, iar 15 kilometri desupra solului.

70% din trafic ar putea fi preluat

Inginerul a realizat si un mic studiu de fezabilitate, care arata cat de utila ar putea fi autostrada suspendata: aproximativ 70% din traficul auto din sectoarele 1 si 2 ale Capitalei ar putea fi preluat de noul drum, s-ar reduce timpul de stat in trafic, dar si poluarea si stresul la care sunt supusi soferii zilnic. Septimiu Sever Voina s-a gandit si cine, si cum va putea traversa autostrada, pentru a nu se crea ambuteiaje. Astfel, el propune ca masinile care au numar de inmatriculare de Bucuresti si Ilfov, dar si autovehiculele din provincie si cele straine care au destinatia Bucuresti, sa aiba acces gratuit. Pe de alta parte, cele care traverseaza doar Capitala, sa plateasca o taxa

. Si, ca sa poata fi controlate, acesta propune montarea unui radar special la capetele soselei (la intrare si la iesire). „Daca durata tranzitului este sub 20 de minute, se plateste o taxa, pentru ca este clar ca doar a traversat autostrada suspendata”, a mai precizat inginerul.

"Drumul poate fi construit 60% din fonduri europene. Am trimis adrese la sectoarele 1 si 2.” SEPTIMIU SEVER VOINEA, inginer

Oprescu a crescut pretul ca-n povesti! Pe unde vrea Oprescu sa treaca autostrada lui:

● Drumul expres, visat de Oprescu in campania electorala din 2008, ar urma sa porneasca din partea de nord a orasului, in zona Petricani-Chitila, si sa ajunga la intersectia cu Autostrada Bucuresti- Pitesti.

● Dupa, va ajunge in zona Doamna Ghica si va merge spre sudul orasului, pe soseaua Giurgiului, dupa care va merge paralel cu Soseaua Progresului, pana spre zona Garii de Nord. Apoi, pe Valea Cascadelor, inainte de a iesi din Bucuresti. Alesii generali ai Capitalei s-au trezit, la inceputul anului trecut, cu propunerea lui Oprescu de a mari costurile de construire a autostrazii.

Solicitarea edilului a fost facuta dupa numai o noapte in care au fost modificati indicatorii economici, lucru recunoscut, la acea vreme, de seful Directiei de Infrastructura al Capitalei- Madalin Dumitru. Drumul ar urma sa coste 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane mai mult fata de cat a anuntat Oprescu la inceputul lui 2011. De altfel, in acel an, Oprescu spunea ca „primul tarnacop se va da in toamna”, iar la inceputul lui 2012- termenul initial s-a prelungit cu inca un an.

Autostrada lui Oprescu vs. a lui Voina

● Lungime: 13,15 kilometri ● Latime: trei benzi pe fiecare sens ● Cost: 1,5 miliarde de euro

● Lungime: 25 de kilometri ● Latime: doua benzi pe fiecare sens ● Cost: 650 de milioane de euro

 


Publicat de : ---
Data publicrii: 07 Mai 2013 - 05:57
 

Link tire   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=40976&titlu=Un_inginer_ii_face_concurenta_lui_Oprescu__autostrada_suspendata_mai_ieftina