Normele privind aplicarea legii pensiilor parlamentarilor, trimise la Guvern pentru aviz [1]

Normele de aplicare pentru legea privind acordarea indemnizatiilor speciale parlamentarilor care au implinit varsta de pensionare au fost trimise Ministerului Muncii si Ministerului de Finante pentru un aviz, a anuntat joi presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu

.

Pesedintele Senatului Calin Popescu Tariceanu

"Au fost prezentate spre aprobare normele metodologice pe care trebuie sa le aprobe Birourile reunite, apoi plenul reunit. Am considerat necesar, avand in vedere riscurile inerente ale unor necoordonari cu ministerele de specialitate, un aviz, care nu este unul obligatoriu, este unul consultativ, din partea Ministerului Muncii si Ministerului de Finante. Am amanat cu doua saptamani aceasta chestiune", a declarat Calin Popescu Tariceanu, la finalul sedintei Birourilor permanente reunite ale Parlamentului, potrivit Agerpres.El a adaugat ca doreste ca aceste norme "sa nu persiste in neclaritatile pe care le-a avut legea", neclaritati care au fost semnalate si care fac posibile multe interpretari ale actului normativ."Nu vreau ca o anumita laxitate a legii sa se perpetueze in normele de aplicare, in asa fel incat sa cream incurcaturi si, bineinteles, trebuie sa fim foarte atenti cu modul in care sunt cheltuiti banii publici. Nu am inca o cifra a impactului bugetar in urma aplicarii acestei legi, nu va pot spune cand vor intra in plata aceste pensii, depinde daca la sedinta viitoare vom aproba normele, pe baza avizelor respective, sau vor trebui facute corecturi. In bugetul Senatului nu sunt prevazuti acesti bani intr-un capitol separat", a aratat Tariceanu.Potrivit proiectului referitor la normele de aplicare ale legii privind pensiile parlamentarilor, pentru a-si intocmi dosarul, beneficiarul trebuie sa faca cerere de acordare a indemnizatiei pentru limita de varsta, sa depuna o copie a actului de identitate, o procura speciala autentica in original, insotita de copia actului de identitate a mandatarului si de traducerea legalizata dupa caz, certificat de cazier judiciar, decizia de pensie pentru limita de varsta si o declaratie pe propria raspundere."Acordarea sau respingerea indemnizatiei se stabilesc prin ordin al secretarului general al Camerei Deputatilor sau Senatului, plata indemnizatiei se face pe data de 15 a lunii curente pentru drepturile aferente lunii anterioare, direct beneficiarului, in numerar, prin mandat postal sau prin virament bancar, in contul personal al beneficiarului caruia i se vor comunica prin mandat postal toate elementele de calcul privind sumele lunare", se mai arata in proiectul referitor la normele de aplicare.Conform proiectului, plata indemnizatiei se suspenda de drept in cazul in care beneficiarul obtine un nou mandat de parlamentar si se reia cand inceteaza acest nou mandat.


Publicat de : ---
Data publicării: 12 Feb 2016 - 04:52
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=52573&titlu=Normele_privind_aplicarea_legii_pensiilor_parlamentarilor__trimise_la_Guvern_pentru_aviz