Reguli pentru desfasurarea campaniei electorale: radiodifuzorii trebuie sa anunte lista emisiunilor electorale pana la 10 noiembrie [1]

CNA a adoptat marti Decizia privind reflectarea in audiovizual a campaniei pentru alegerile parlamentare, radiodifuzorii avand obligatia de a anunta CNA listele emisiunilor electorale pe care le vor realiza pana la 10 noiembrie, dar si de a face publice tarifele aplicate

.

Foto: wall-street.ro

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a votat, marti, 18 octombrie, in unanimitate Decizia privind regulile de desfasurare si reflectarea in audiovizual a campaniei electorale din anul 2016 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, potrivit Mediafax.

Proiectul de decizie a fost publicat pe site-ul CNA, unde a stat in dezbatere publica.

Potrivit votului din sedinta de marti, la propunerea ARCA, au fost eliminate alineatele 4 si 5 ale articolului 4 ("La posturile private de radio si televiziune cu acoperire nationala timpii de antena oferiti competitorilor electorali trebuie sa fie proportionali cu cei practicati de posturile publice cu acoperire nationala" si "La posturile locale si regionale de radio si de televiziune private timpii de antena oferiti competitorilor electorali vor fi proportionali cu numarul de candidaturi ramase definitive in aria geografica acoperita de postul respectiv, potrivit datelor comunicate public de catre birourile electorale de circumscriptie din respectiva arie de acoperire"), argumentul fiind ca legea electorala nu prevede aceste lucruri.

Conform Deciziei CNA, radiourile si televiziunile private au obligatia sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campanie, lista emisiunilor electorale pe care le vor realiza, precum si intervalele de timp de difuzare a respectivelor emisiuni, pana cel mai tarziu in ziua de 10 noiembrie 2016, printr-o adresa, urmand ca institutia sa publice pe site (cna.ro) lista radiodifuzorilor care au notificat intentia de reflectare a campaniei electorale.

"Tarifele pe emisiune si pe unitate de timp ale fiecarui post privat de radio si de televiziune vor fi facute publice si vor fi aceleasi pentru toti competitorii", se stipuleaza in articolul 4.

Reflectarea campaniei electorale in audiovizual incepe vineri, 11 noiembrie 2016, si se incheie in ziua de vineri, 9 decembrie 2016, ora 7:00.

Pentru reflectarea campaniei electorale, radiodifuzorii pot realiza si difuza numai urmatoarele tipuri de emisiuni cu caracter electoral:a) emisiuni informative - in care pot fi difuzate informatii privind sistemul electoral, tehnica votarii si activitatile de campanie ale candidatilor; in acest scop, durata programata a emisiunii informative poate fi marita cu cel mult 15 minute; emisiunile informative electorale pot fi difuzate in zilele de luni pana duminica;

b) emisiuni electorale - in care competitorii electorali isi pot prezenta programele politice si activitatile de campanie electorala; in situatia transmiterii in direct a unor activitati de campanie, durata acestor transmisii se va incadra in timpul de antena acordat fiecarui competitor electoral potrivit prevederilor art. 68 din Legea nr. 208/2015; emisiunile vor fi identificate ca atare la inceputul emisiunii, in cazul posturilor de radio, si, respectiv, vor fi semnalate prin marcajul "emisiune electorala", afisat in mod vizibil pe toata durata difuzarii, in cazul posturilor de televiziune; emisiunile electorale pot fi difuzate in zilele de luni pana vineri (in trecut aceste emisiuni se numeau "de promovare electorala", n.red.);

c) de dezbatere electorala - in care radiodifuzorii pun in discutie programele electorale si temele de interes public legate de campania electorala, cu participarea a cel putin doi candidati sau reprezentantii lor; in cazul neparticiparii unui candidat sau a unui reprezentant al acestuia, acest fapt este mentionat; emisiunile vor fi identificate ca atare la inceputul emisiunii, in cazul posturilor de radio, si, respectiv, vor fi semnalate prin marcajul "emisiune de dezbatere electorala", afisat in mod vizibil pe toata durata difuzarii, in cazul posturilor de televiziune; emisiunile de dezbateri electorale pot fi difuzate in zilele de luni pana duminica.

Dar "serviciile de video-text, datorita specificului lor, nu pot difuza emisiunile prevazute la alin. 1".

De asemenea, "la finalul calupurilor de spoturi publicitare electorale vor fi inserate spoturi de interes public, cu caracter informativ privind legislatia electorala, puse la dispozitie de catre Ministerul Afacerilor Interne si Autoritatea Electorala Permanenta, cu acordul CNA".

Decizia adoptata marti intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial si va putea fi consultata si pe site-ul CNA.

Alegerile Parlamentare din acest an vor avea loc pe 11 decembrie.

Sedinta CNA de marti, 18 octombrie, a avut loc in prezenta a noua membri: Florin Gabrea, Valentin Jucan, Orsolya Eva Borsos, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Rasvan Popescu, Calin Cristea, cu mentiunea ca Orsolya Eva Borsos nu are deocamdata drept de vot. Aceasta este membrul supleant care ii va inlocui pe Lorand Turos, care si-a dat demisia din CNA pentru a candida la alegerile parlamentare (UDMR - Satu Mare).


Publicat de : ---
Data publicării: 19 Oct 2016 - 05:45
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=57152&titlu=Reguli_pentru_desfasurarea_campaniei_electorale__radiodifuzorii_trebuie_sa_anunte_lista_emisiunilor_electorale_pana_la_10_noiembrie