Joi, 08 Septembrie 2005 - 09:17 AM Aleg.RO: Videanu "dublează" proiectul Băsescu

Publicat de: ---

azi Adriean Videanu, primarul general al Capitalei, a prezentat ieri, noul proiect al Pasajului suprateran de la gara Basarab din București. Potrivit reprezentanților primăriei, lungimea totală a pasajului, incluzând și rampele de acces, va fi de 1.900 de metri, de două ori mult decât cea a variantei anterioare promovate de fostul primar general Traian Băsescu. "Marile proiecte pentru transformarea Bucureștiului au apărut ca o necesitate din studiile făcute de către specialiști (studiul JICA, pentru descongestionarea traficului urban și dezvoltarea rețelelor de circulație din București, din 1998, realizat de specialiștii japonezi - n.red.), relevă necesitatea închiderii inelului principal de circulație al Bucureștiului, pentru dezafectarea zonei centrale din punct de vedere al traficului. În prezent suntem gata să lansăm licitația pentru pasajul rutier denivelat superior de la Basarb, dar într-o nouă configurație, care va ține cont de dezvoltarea ulterioară a Bucureștiului", a anunțat primarul general.Pasajul de la Basarab este mai lung cu aproape un kilometru față de proiectul inițial, costurile totale ale investiției fiind estimate la 140 milioane de euro. Proiectul va fi finanțat exclusiv din fondurile obținute de Primăria București din emisiunea de obligațiuni.Construcția pasajului - a cărui durată de realizare este de aproape doi ani - va începe concomitent din zona Nicolae Titulescu și podul Grozăvești.Pasajul Basarab pornește din Șoseaua Nicolae Titulescu, traversează linia de cări ferate de la București-Basarab, apoi supratraversează Bulevardul Dinicu Golescu și Calea Plevnei, Șoseaua Orhideelor, traversează râul Dâmbovița și coboară în Șoseaua Grozăvești."Astfel se închide principalul inel de circulație al orașului București, inel constituit în cea mai mare parte, adică pe toată lungimea sa, cu excepția acelei zone obturate de pachetul de linii căi ferate București - Basarab", a spus Videanu.Pe partea cu Nicoale Titulescu, pasajul coboară pe lângă blocuri, ajungând la intersecța Titulescu cu Banu Manta, unde se sfârșește într-o girație.Pasajul va avea o lungime de 1.900 de metri, din care suprafața propriu-zisă a podului va fi de 1.600 de metri. Rampele de acces pe pod vor avea o lungime de 300 de metri. De asemenea, proiectul prevede amenajarea unor bretele de legătură atât la Calea Plevnei, Șoseaua Giulești, cât și pe Calea Griviței, în ambele sensuri de circulație, pentru realizarea legăturii arterelor de penetrațe cu acel inel principal de circulație.În afară de cele două benzi de circulație rutieră, pasajul va fi traversat și de o linie de tramvai. În mijlocul construcției va fi amenajată o stație, care va face legătura atât cu peronul Gării de Nord și Gara Basarab, cât și cu metroul de la Basarab.Lungirea podului anticipează, portivit proiectantului, rezolvarea unei probleme care ar fi apărut în viitor, respectiv un nou pol de blocare care fi fost pasajul peste Dâmbovița. De aceea - au explicat reprezentanții primăriei - construcția pasajului presupune inclusiv traversarea râului Dâmbovița."Această investiție, care este finanțată din emisiunea de obligațiuni municipale, face parte din marile investiții de infrastructură, fie că vorbim de Centrul Istoric, de reabilitarea liniilor de tramvai, de achiziția de tramvaie și autobuze, care vor finalizate până în 2008", a mai spus Videanu.Noua soluție de construcție a pasajului rezolvă inclusiv litigiul cu asociațiile de proprietari din zona Nicoale Tituelscu, a afirmat Videanu."În realizarea acestui pod am ținut cont de dezbaterile care au avut loc pe parcursul ultimilor ani. Pasajul va fi construit astfel încât să nu afectăm zona riverană a începutului acestui pod, fiind vorba aici de zona Titulescu, de cele patru blocuri care sunt practic potențial afectate de această investițe. În momentul de față, singurul lucru care va deranja locatarii din zonă este durata de execuție", a explicat primarul general.El a adăugat că s-au găsit soluții astfel încât să se îngusteze lățimea acestui pod și limita față de zona de apropiere a acestor blocuri, distanța podului față de acestea fiind de 15 metri, în loc de 10 metri, cât era inițial.


(654 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Azi
· Alte știri din sursa
Azi

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Azi:

Videanu "dublează" proiectul Băsescu | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.68350195884705 seconds.