Miercuri, 30 Noiembrie 2005 - 08:47 AM Aleg.RO: Troleibuze puse ilegal in circulatie

Publicat de: ---

Ultima ora Malin BotMiercuri, 30 Noiembrie 2005 Sase mijloace de transport in comun din Timisoara au circulat fara sa fie inregistrate la Primarie, cum prevede Codul Rutier Regia Autonoma de Transport Timisoara a pus in circulatie sase troleibuze fara a le inregistra la Primaria Timisoara, incalcand astfel Codul Rutier . Unul dintre acestea a fost implicat recent in accidentul de pe strada Cluj. Cei care au dat drumul pe strazi respectivelor mijloace de transport in comun au fost sanctionati de directorul RATT, dar ar putea scapa basma curata din cauza unei scapari a legiuitorului. Troleibuzele fac parte din cele achizitionate la mana a doua, prin intermediul unei firme care le-a adus din Franta. Informatia potrivit careia ar circula neinregistrate a fost confirmata de reprezentantii municipalitatii. Seful Biroului Transporturi al Primariei, Culita Chis, recunoaste ca troleibuzele cu numerele 5, 19, 14, 20, 21 si 22 circula ilegal. “Orice mijloc de transport in comun trebuie inregistrat la Primarie. Pentru ca firobuzele in cauza erau sechestrate intr-un litigiu al RATT, nu aveau act de proprietate pe ele si nu au fost inregistrate la noi. Unul dintre ele, cel cu numarul 19, este cel implicat in accidentul de pe strada Cluj”, a declarat Chis. Reprezentantul Primariei a precizat ca punerea in circulatie a unui mijloc de transport in comun neinregistrat este o infractiune similara cu cea de a conduce un autoturism neinmatriculat. Chis a mai dezvaluit ca troleibuzele respective au fost sechestrate de o societate din Oradea si nu puteau fi inregistrate conform prevederilor Codului Rutier. Politia nu stia nimic Seful interimar al Serviciului Politiei Rutiere Timis, comisarul-sef Gheorghe Ivascu, nu stia ca troleibuzele respective au circulat fara a fi inregistrate la Primarie. El a declarat ca a cerut deja Biroului Municipal al Politiei Rutiere sa faca verificari. „Codul Rutier spune ca tramvaiele si troleibuzele se inmatriculeaza la Consiliul Local”, a precizat Ivascu. El a mai spus insa ca, din cauza unei lacune legislative, este posibil ca vinovatii sa nu poata fi trasi la raspundere. „Legea il pedepseste si pe cel care circula cu ele. Dar problema este ca articolul referitor la acest aspect face trimitere doar la tramvaie. Punerea in circulatie sau conducerea unui tramvai neinregistrat este considerata infractiune. Despre troleibuze nu se spune insa nimic la acest capitol, desi cel privind inregistrarea se refera si la tramvaie si la troleibuze. Posibil sa fie o scapare a legiuitorului. Oricum, Primaria trebuia sa ne reclame acest aspect pentru a putea face cercetari”, a explicat comisarul-sef Ivascu. Sefii RATT confirma Directorul general al RATT, Eugen Stanescu, a sustinut initial ca nu exista troleibuze care sa circule neinregistrate. Ulterior, dupa ce a dispus o ancheta interna, a constatat insa ca informatiile sunt reale. „Ati avut dreptate. Am cerut sa se faca ancheta si am constatat ca, intr-adevar, cele sase firobuze au fost puse in circulatie fara a fi inregistrate. Deja am dispus amendarea sefului sectiei si, in functie de concluziile anchetei care se deruleaza acum, voi dispune si alte sanctiuni. Cei care au gresit vor plati”, a declarat ieri Stanescu. Seful Biroului Transporturi al Primariei crede totusi ca vinovatii trebuie pedepsiti conform legii. „Noi am constatat situatia de doua zile. Vom sesiza in cel mai scurt timp Politia Rutiera si vom cere sa fie luate masurile prevazute de lege. Nu se poate ca prevederile Codului Rutier sa nu sanctioneze circulatia cu troleibuze neinregistrate”, a conchis Chis. Omisiunea din Codul Rutier Articolul 14 din Codul Rutier stipuleaza: „Tramvaiele, troleibuzele, precum si vehiculele care, datorita destinatiei lor, nu circula in mod obisnuit pe drumurile publice se inregistreaza de catre Consiliile Locale in conditiile stabilite in regulament”. Articolul 77 din capitolul referitor la infractiuni omite insa troleibuzele: „Punerea in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul ori remorci neinmatriculate sau a unui tramvai neinregistrat se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani”. Pagube din leafa soferului In cazul accidentului de pe strada Cluj, cand un troleibuz a lovit un tramvai si apoi a intrat in curtea unei case, cel care va suporta pagubele este soferul. Acesta a fost mutat intre timp la sectia de reparatii, urmand ca sumele pentru despagubiri sa ii fie oprite din salariu. Intrucat troleibuzul pe care il conducea era neinregistrat, ancheta Politiei Rutiere s-a complicat. Directorul RATT, Eugen Stanescu, sustine insa ca nu se poate vorbi de o raspundere penala.


(584 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Ultima ora

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Ultima ora:

Troleibuze puse ilegal in circulatie | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.56444001197815 seconds.