Miercuri, 30 Noiembrie 2005 - 08:47 AM Aleg.RO: Troleibuze puse ilegal in circulatie
Publicat de: ---
Malin BotMiercuri, 30 Noiembrie 2005
Sase mijloace de transport in comun
din Timisoara au circulat fara sa fie inregistrate la Primarie, cum prevede
Codul Rutier
Regia Autonoma de Transport Timisoara a pus in circulatie sase troleibuze
fara a le inregistra la Primaria Timisoara, incalcand astfel Codul Rutier
.
Unul dintre acestea a fost implicat recent in accidentul de pe strada Cluj.
Cei care au dat drumul pe strazi respectivelor mijloace de transport in
comun au fost sanctionati de directorul RATT, dar ar putea scapa basma
curata din cauza unei scapari a legiuitorului.
Troleibuzele fac parte din cele achizitionate la mana a doua, prin
intermediul unei firme care le-a adus din Franta. Informatia potrivit careia
ar circula neinregistrate a fost confirmata de reprezentantii municipalitatii.
Seful Biroului Transporturi al Primariei, Culita Chis, recunoaste ca troleibuzele
cu numerele 5, 19, 14, 20, 21 si 22 circula ilegal. Orice mijloc de transport
in comun trebuie inregistrat la Primarie. Pentru ca firobuzele in cauza
erau sechestrate intr-un litigiu al RATT, nu aveau act de proprietate pe
ele si nu au fost inregistrate la noi. Unul dintre ele, cel cu numarul
19, este cel implicat in accidentul de pe strada Cluj, a declarat Chis.
Reprezentantul Primariei a precizat ca punerea in circulatie a unui
mijloc de transport in comun neinregistrat este o infractiune similara
cu cea de a conduce un autoturism neinmatriculat. Chis a mai dezvaluit
ca troleibuzele respective au fost sechestrate de o societate din Oradea
si nu puteau fi inregistrate conform prevederilor Codului Rutier.
Politia nu stia nimic
Seful interimar al Serviciului Politiei Rutiere Timis, comisarul-sef
Gheorghe Ivascu, nu stia ca troleibuzele respective au circulat fara a
fi inregistrate la Primarie. El a declarat ca a cerut deja Biroului Municipal
al Politiei Rutiere sa faca verificari. Codul Rutier spune ca tramvaiele
si troleibuzele se inmatriculeaza la Consiliul Local, a precizat Ivascu.
El a mai spus insa ca, din cauza unei lacune legislative, este posibil
ca vinovatii sa nu poata fi trasi la raspundere. Legea il pedepseste si
pe cel care circula cu ele. Dar problema este ca articolul referitor la
acest aspect face trimitere doar la tramvaie. Punerea in circulatie sau
conducerea unui tramvai neinregistrat este considerata infractiune. Despre
troleibuze nu se spune insa nimic la acest capitol, desi cel privind inregistrarea
se refera si la tramvaie si la troleibuze. Posibil sa fie o scapare a legiuitorului.
Oricum, Primaria trebuia sa ne reclame acest aspect pentru a putea face
cercetari, a explicat comisarul-sef Ivascu.
Sefii RATT confirma
Directorul general al RATT, Eugen Stanescu, a sustinut initial ca nu
exista troleibuze care sa circule neinregistrate. Ulterior, dupa ce a dispus
o ancheta interna, a constatat insa ca informatiile sunt reale. Ati avut
dreptate. Am cerut sa se faca ancheta si am constatat ca, intr-adevar,
cele sase firobuze au fost puse in circulatie fara a fi inregistrate. Deja
am dispus amendarea sefului sectiei si, in functie de concluziile anchetei
care se deruleaza acum, voi dispune si alte sanctiuni. Cei care au gresit
vor plati, a declarat ieri Stanescu.
Seful Biroului Transporturi al Primariei crede totusi ca vinovatii
trebuie pedepsiti conform legii. Noi am constatat situatia de doua zile.
Vom sesiza in cel mai scurt timp Politia Rutiera si vom cere sa fie luate
masurile prevazute de lege. Nu se poate ca prevederile Codului Rutier sa
nu sanctioneze circulatia cu troleibuze neinregistrate, a conchis Chis.
Omisiunea din Codul Rutier
Articolul 14 din Codul Rutier stipuleaza: Tramvaiele, troleibuzele,
precum si vehiculele care, datorita destinatiei lor, nu circula in
mod obisnuit pe drumurile publice se inregistreaza de catre Consiliile
Locale in conditiile stabilite in regulament. Articolul 77
din capitolul referitor la infractiuni omite insa troleibuzele: Punerea
in circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul
ori remorci neinmatriculate sau a unui tramvai neinregistrat
se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 3 ani.
Pagube din leafa soferului
In cazul accidentului de pe strada Cluj, cand un troleibuz a lovit un
tramvai si apoi a intrat in curtea unei case, cel care va suporta pagubele
este soferul. Acesta a fost mutat intre timp la sectia de reparatii, urmand
ca sumele pentru despagubiri sa ii fie oprite din salariu. Intrucat troleibuzul
pe care il conducea era neinregistrat, ancheta Politiei Rutiere s-a complicat.
Directorul RATT, Eugen Stanescu, sustine insa ca nu se poate vorbi de o
raspundere penala.
(584 afișări)
| |
|