Vineri, 25 Mai 2007 - 06:02 AM Aleg.RO: O zi fara Basescu pe TV

Publicat de: ---

evenimentulzilei TVR 1, Antena 1 si Pro TV nu au difuzat aseara stiri despre presedinte .

Posturile de televiziune TVR 1, Pro TV, Antena 1 si Antena 3 nu au difuzat, ieri, materiale despre presedintele Traian Basescu, ca urmare a embargoului recomandat de Clubul Roman de Presa. Realitatea TV a transmis stiri cu presedintele Basescu, asa cum a anuntat inca de acum doua zile. „Sinteza zilei” (Antena 3), emisiune in care Basescu este principalul subiect, a ales aseara ca tema de discutie variantele de guvernare. CRP a recomandat boicotul informatiilor despre presedinte dupa ce Basescu a confiscat telefonul unei ziariste si a numit-o ulterior „tiganca imputita”.Recomandare la reinstalareCRP a recomandat ca joi (cand presedintele urma sa fie reinstalat la Cotroceni) sa fie ziua fara presedinte pe radio si TV, iar vineri in presa scrisa. Cum ceremonia a avut loc miercuri seara, Cristian Tudor Popescu, presedintele CRP, a recomandat, in ultimul moment, declansarea boicotului inca de miercuri seara. Institutiile din presa au reactionat diferit la sfatul de ultima ora al presedintelui CRP. Realitatea TV si TVR 1 au transmis de la festivitatea de reinstalare a presedintelui, in timp ce Antena 3 a ales sa nu difuzeze aceasta informatie, dar nu a ocolit subiectul la „Sinteza zilei”. De asemenea, unele publicatii au reactionat inca de ieri la aceasta recomandare. Pagina alba in „Adevarul”C.T. Popescu a explicat pentru EVZ ce presupune embargoul recomandat de CRP: „Ca platforma de baza, declaratiile lui Basescu n-ar trebui reprezentate. De asemenea, nici luari de pozitie ale purtatorului sau de cuvant. Stirile care ar putea aparea despre el in ziare nu reprezinta o incalcare a embargoului cat timp el nu este citat”. El a subliniat ca parerea exprimata miercuri seara in mail-ul intern nu obliga televiziunile: „Eu nu am putut decat sa observ modul absolut intempestiv in care s-a procedat aseara (miercuri seara - n.r.)”. Popescu a continuat, spunand: „Pentru mine, aceasta recomandare este un test de constiinta morala si profesionala a jurnalistilor. Fiecare face cum crede de cuviinta. TVR si Realitatea au dat imagini de la reinstalare, a fost optiunea lor”.„Adevarul” a aparut ieri la chioscuri cu pagina de media alba, cu exceptia unui mesaj care ii informa pe cititori despre respectarea embargoului recomandat de CRP. Ziarul nu continea informatii despre Basescu.„A fost o incurcatura. S-a anuntat mai intai ca Basescu face reinstalarea mai devreme, de miercuri seara. Atunci embargoul pentru presa scrisa n-ar mai fi avut aceeasi valoare in editiile ziarelor de vineri. Apoi a venit si mail-ul lui C.T. Popescu, iar pagina de media era tocmai despre cum vor reflecta mass-media reinstalarea lui Basescu. Am scos-o si n-am avut incotro decat sa lasam pagina goala, pentru ca era tarziu. Nici maine nu o sa scriem despre activitatea lui, avem doar un editorial in pagina de opinii, care nu se refera la reinstalare. Cititorii nostri vor primi informatiile necesare despre acest subiect in editia de sambata”, a declarat Ovidiu Nahoi, redactor-sef adjunct la „Adevarul”. Victor Ciutacu, redactor-sef adjunct la „Jurnalul National”, a spus ca publicatia sa a reactionat la decizia presedintelui de a grabi reinstalarea, instituind embargo inca din editia de ieri. „Mi-ar placea sa cred ca numele lui Basescu nu o sa apara nici maine (azi - n.r.) in cele 32 de pagini ale ziarului. Deci vom respecta embargoul in continuare”.

In locul articolului din pagina de Media, "Adevarul" a publicat o mentiune: "spatiu alb ca urmare a deciziei Clubului Roman de Presa"


(334 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Evenimentul Zilei

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Evenimentul Zilei:

O zi fara Basescu pe TV | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.54232692718506 seconds.