Miercuri, 08 Iulie 2009 - 09:10 AM Aleg.RO: Autostrazile, pentru Basescu, nu au nici un sens

Publicat de: ---

jurnalulnational Problema: daca tinem seama de faptul ca un automobil poate circula, in medie, pe autostrada cu 120 de kilometri la ora si ca de la Brasov pana la Bors sunt cca 500 de kilometri, in cat timp strabate un automobilist acest traseu?Raspunsul e poate descumpanitor pentru elevii silitori de scoala primara: în cincizeci de ani - timpul aproximativ necesar pentru ca niste guverne, precum cele pastorite de Traian Basescu, sa termine Autostrada "Transilvania" . Poate stiti ca am încercat sa vizitez saptamâna trecuta împreuna cu mai multi colegi - inclusiv parlamentari - santierul Autostrazii Bechtel din zona Cluj si ca ordinele ministrului Berceanu ne-au împiedicat, în mod stupid, sa o realizam. Evident ca acolo nu e un obiectiv secret, mai ales pentru un vicepresedinte al Camerei Deputatilor. Acolo nu se fabrica nici rachete si nici antidotul gripei porcine. Si oricum acolo se cheltuiesc bani publici, nu e vorba de santiere private, de apartamente pentru clienti simandicosi. Singurul mare secret pe care dorea sa-l apere domnul ministru e stiut de toata lumea: santierul autostrazii este pregatit pentru campania prezidentiala. Dupa ce, în 2004, Traian Basescu considera ca autostrada este o "eroare", ca "nu se justifica din punct de vedere economic", dupa ce a cerut anularea si tragerea la raspundere a celor vinovati, dupa ce a anuntat ca pretul real nu este de 2,2 miliarde de dolari, ci de 8 miliarde. De altfel, probabil ca stia ceva, din moment ce, prin oprirea lucrarilor în 2005 si 2006, costurile pentru despagubirea celor carora li s-au expropriat terenurile au crescut exponential, la fel pretul cimentului si al fierului beton, la fel costurile pentru închiderea organizarilor de santier sau costurile cu concedierile si reangajarile. Din 2004, Autostrada Transilvania a "hibernat" din motive politice. Atunci, domnul ministru Dobre a blocat iresponsabil lucrarile la ordinul lui Traian Basescu, pentru ca nu putea fi "continuat" un proiect al PSD-ului, proiect ce trebuia sa ramâna asociat doar cu "sistemul ticalosit". S-a vorbit pâna la epuizare despre risipa banului public si despre preturi prea mari, iar în timpul acestei demagogii desantate costurile lucrarii cresteau prin cheltuieli de întretinere, în vreme ce tara nu vedea nici un metru de asfalt în plus. Chiar si dupa vizita la licurici de la Washington, când Basescu a anuntat continuarea contractului, dar ca el "nu este prioritar pentru România" si ca vor fi alocate mai putine resurse, reprezentantii sai în minister s-au multumit sa întretina lucrarile, alocând fonduri când si când, pe sponci, în scârba, ridicând an de an pretul întregului proiect. Actionând în conditii politice diferite, Bechtel a reusit în timpul asta sa termine o autostrada în Croatia si, recent, un troson de peste 60 de km în Albania. Autostrada nedorita de Basescu a facut la vremea respectiva, sa curga multa cerneala despre eventualele comisioane pe care eu sau guvernul condus de mine le-am fi luat în momentul încheierii contractului pentru un act "iresponsabil". Nici o dovada în sensul asta nu a aparut în cinci ani, pentru ca nici nu putea sa apara. Din pacate nu a aparut nici vreun segment din proiect, finalizat. Probabil, la sfârsitul anului se vor încheia lucrarile pentru tronsonul 2B, aproximativ 42 de km, dintr-un total de 415! Dar s-au închis lucrarile pentru acest an la tronsonul 3C. Santierul, spuneam, este pregatit pentru inaugurare de catre Basescu în campania electorala, cel care l-a atacat constant, inclusiv în numele prietenului sau de la BEI. De altfel, aceasta pregatire s-a vazut prin vizita lui Emil Boc acolo, în week-end. Si de aceea, vizita noastra putea sa strice "jucaria" pregatita pentru "candidat". Veti zice, poate, ca autostrada construita de Bechtel e un caz aparte, pândit de ghinion si bântuit de vampirii Ardealului. Dar de ce nu termina nici un guvern, sub umbrela lui Basescu, de cinci ani, nici o alta autostrada? Nici un segment demn de acest nume? Si asta chiar în conditii de crestere economica serioasa, cum a fost pâna anul trecut? Tot scandalul furios din jurul proiectului a fost, de fapt, un simbol al iresponsabilitatii si nepriceperii în administratie. Puterea pastorita de Traian Basescu nu poate actiona economic, inginereste, pragmatic, nu poate obtine rezultate. Asa ca singurul ei efort e acela de a explica mereu si mereu, folosind claxonul, de ce nu a putut face ceva. Cine e vinovatul pentru nereusitele ei. Priviti Pasajul Basarab din Bucuresti! În 2001, primarul Basescu tuna si fulgera contra PSD-ului care "bloca" aceasta mare lucrare. Opt ani mai târziu, fara nici un PSD care sa blocheze ceva, proiectul e tot la stadiul de început pentru ca n-a fost pregatit, fundamentat si gândit. N-a generat altceva decât procese. Înca un exemplu ca demagogia nu tine de foame, nu tine loc de rezultate si nici de infrastructura. PS. Pâna la urma, a dat Bechtel comisioane guvernului PSD, asa cum a acuzat Basescu în 2004? Daca da, cei vinovati trebuie sa plateasca. Daca nu, înseamna ca am avut în acesti cinci ani un presedinte mincinos.


(395 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Jurnalul Național

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Jurnalul Național:

Autostrazile, pentru Basescu, nu au nici un sens | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.78133702278137 seconds.