Luni, 13 Iulie 2009 - 05:16 AM Aleg.RO: Basescu: Constructorii autostrazii Bucuresti-Brasov trebuie sa foloseasca fier-beton autohton

Publicat de: ---

curierulnational Basescu: Constructorii autostrazii Bucuresti-Brasov trebuie sa foloseasca fier-beton autohtonAfrodita CicovschiSeful statului crede ca astfel va salva combinatul siderurgic de la Câmpia TurziiCâstigatorul licitatiei, Pizzarotti, vrea sa-si aduca materialele din ItaliaNemultumit de intentia constructorilor italieni, care efectueaza lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov, de a-si aduce fier-betonul din Italia, presedintele Traian Basescu le-a sugerat sa comande din România pentru a salva industria siderurgica ."Totusi, lucrarea asta e din bani de la buget si pe criza asta poate va orientati si spre piata româneasca. Este o sugestie; noi închidem siderurgia din lipsa de comenzi", a spus Basescu, citat de Mediafax, sustinând ca ar trebui creata si baza legala. "Trebuie creata baza legala, pentru ca asa nu vom avea niciodata autostrazi. Interesul public trebuie sa domine interesul de grup. Sunt doua lucruri ce opresc lucrarile noastre: bani si terenuri. Bani mai avem...  Mi-e greu sa înteleg - toata lumea se plânge ca au scazut preturile terenurilor, numai cele pe unde trece autostrada nu", a mai spus seful statului.Italienii nu stiu când vor termina primul tronsonAflat pe unul dintre cele patru santiere pe care-si propusese sa le viziteze, Traian Basescu s-a interesat vineri daca fier-betonul folosit este produs la Câmpia Turzii sau adus din strainatate. Raspunsul reprezentantului companiei italiene Pizzarotti, conform caruia fier-betonul folosit este adus din Italia nu pentru ca ar fi mai ieftin, ci fiindca "este vorba de proiect", nu l-a multumit pe Traian Basescu, ca de altfel nici vestea ca termenul de finalizare a primilor 7 km de autostrada este incert, procesul de expropriere a terenurilor fiind blocat deoarece proprietarii de terenuri cer preturi echivalente celor anterioare crizei economice.Traian Basescu a vizitat vineri santierul de la podul peste balta Cretuleasa, situat pe primul tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov. Vizita propusa pentru celelalte trei, de la kilometrii 28,7 - 37 si 56,65, a fost amânata din cauza unor probleme care, potrivit sefului statului, ar fi aparut în acordul interguvernamental Nabucco, care se semneaza astazi.Berceanu spera ca va fi deschis anul viitorConsortiul Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Tirrena Scavi S.p.A. a câstigat licitatia pentru constructia tronsonului de drum Bucuresti-Moara Vlasiei.Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara, la începutul lunii mai, în cursul unei vizite facute pe santierul autostrazii Bucuresti - Ploiesti, împreuna cu premierul Emil Boc, ca acest tronson va fi deschis circulatiei în iulie 2010 si va face legatura între centurile Bucuresti si Ploiesti."Autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi gata în iulie 2010, mai putin sapte kilometri, însa se va putea circula între centura Bucuresti si cea a Ploiestiului. Problema este ca nu exista posibilitatea preluarii traficului de pe autostrada la intrarea în Bucuresti", a spus Berceanu.Mechel Câmpia Turzii, afaceri cu o treime mai mici în T1 fata de anul trecutCombinatul metalurgic Mechel Câmpia Turzii (INSI), la care se referea Traian Basescu, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 190 mil. euro (668.239.000 mil. lei), ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu aproximativ 20% fata de anul precedent, când compania clujeana a realizat vânzari totale de aproximativ 142 mil. euro (472.683.895 mil. lei).Referitor la cifra de afaceri din acest an, conducerea companiei din Turda estimeaza ca aceasta va fi în scadere fata de anul trecut.Din cauza lipsei de comenzi, volumul vânzarilor înregistrate de Mechel Câmpia Turzii a scazut, în primele trei luni ale anului în curs, cu peste 30% fata de perioada similara a anului trecut.În luna noiembrie a anului trecut, 193 dintre cei 2.700 de angajati ai companiei au fost trimisi în somaj tehnic, primind 75% din salariu.Combinatul este controlat în proportie de 86,04% de Mechel International Holdings, în structura actionariatului regasindu-se SIF Banat-Crisana, cu 11,54% din titluri, si AVAS, cu 1,06%.


(536 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Curierul Național

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Curierul Național:

Basescu: Constructorii autostrazii Bucuresti-Brasov trebuie sa foloseasca fier-beton autohton | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.62223386764526 seconds.