Vineri, 14 Iunie 2013 - 06:10 AM Aleg.RO: Un deputat PNL ii cere lui Sova sa precizeze cu ce bani este reparata autostrada Arad-Timisoara

Publicat de: ---

Gândul

Deputatul PNL Mihaita Calimente ii cere ministrului Dan Sova sa precizeze cu ce bani este reparata autostrada Arad-Timisoara, deschisa circulatiei in 2011, inainte de finalizare, si reasfaltata acum si daca exista o intelegere intre stat si constructor ca reparatiile sa fie facute din bani publici .

Deputatul de Arad Mihaita Calimente a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca autostrada Arad-Timisoara a ramas in faza de santier, la un an si jumatate de la deschiderea circulatiei, "doar ca intre timp viteza permisa a scazut de la o suta de kilometri la ora la doar 60 de kilometri la ora", transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Am vazut ca s-a redeschis santierul pe autostrada, care de fapt nu a fost inchis niciodata. Tot stratul de rulare se reface si abia acum se aseaza panourile antiorbire dintre sensurile de circulatie. Probabil va mai dura mult pana cand va fi gata aceasta autostrada", a spus Calimente.

Parlamentarul a adaugat ca saptamana viitoare ii va transmite ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova (PSD), o scrisoare prin care ii cere sa raspunda cu ce bani se repara soseaua.

"Intrebarea pe care i-o pun ministrului Sova este cine plateste toate aceste reparatii, pentru ca, din ce stiu eu, atunci cand era in prag de alegeri si aveau nevoie de evenimente si Boc sa se plimbe, au fortat constructorul sa faca autostrada, banuind constructorul ca vor avea probleme in urma faptului ca sunt grabiti, iar drumul este deschis inainte de finalizare", a spus deputatul PNL.

Deputatul afirma ca ar putea exista "un contract prin care constructorul nu isi asuma problemele care apar, iar reparatiile sa ramana in sarcina statului".

"Sova trebuie sa raspunda daca exista o astfel de intelegere intre Guvern si constructor", a spus Calimente.

El a adaugat ca "ar trebui sa fie imputata paguba celor care au instigat firma sa faca lucrarile la calitatea la care s-au facut", referindu-se la membrii fostei guvernari PDL.

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa traficului in decembrie 2011, in urma unei investitii de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltata pe toata lungimea, dupa ce stratul de suprafata a inceput sa se deterioreze, politistii impunand restrictii de viteza pe segmentele aflate in lucru.

Potrivit Biroului de Politie Autostrazi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timisoara a fost restrictionata la 60 si 80 de kilometri la ora in mai multe puncte, avand loc atat lucrari de reasfaltare, cat si alte lucrari programate, precum la poduri sau la acostamente.

Conform sursei citate, s-au mai impus restrictii de viteza de 80 de kilometri la ora in apropierea podurilor de peste autostrada, care sunt tencuite si vopsite, dar si in zonele in care se lucreaza la acostamente, iar utilajele se afla pe banda de urgente.

Autostrada dintre Arad si Timisoara a fost deschisa traficului in decembrie 2011, iar la acea data era asfaltat drumul, insa nu erau terminate alte lucrari, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrarilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.

De la deschiderea circulatiei, pe autostrada au avut loc de mai multe ori reparatii, in paralel cu lucrarile prevazute in proiect. Asfaltul a fost reparat si in toamna anului trecut, dupa ce s-a ondulat de la traficul greu sau au aparut probleme la imbinarile de la poduri. Reprezentantii Regionalei Timisoara a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale afirmasera atunci ca asfaltul s-a surpat la imbinarile unor podete din cauza infiltratiilor de apa pentru ca autostrada nu a fost finalizata si nu exista inca pe toata lungimea drumului santuri de scurgere laterale.

De asemenea, in urma cu o luna viaductul care leaga, peste autostrada, localitatile Sagu si Hunedoara Timisana a intrat in reparatii dupa ce au aparut crapaturi mari in asfalt, pe o lungime de o suta de metri. Viaductul fusese construit in toamna anului trecut, dar o latura a terasamentului s-a lasat, astfel ca asfaltul a crapat pe mijlocul rampei de urcare.

Lucrarile sunt executate de consortiul FCC Construccion si Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrarilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.


(370 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Gândul

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Gândul:

Un deputat PNL ii cere lui Sova sa precizeze cu ce bani este reparata autostrada Arad-Timisoara | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.60208988189697 seconds.