Miercuri, 11 Februarie 2015 - 05:38 AM Aleg.RO: Deoarece statul construieste doar pe hartie, investitorii au inceput sa isi faca singuri drumuri pentru a se dezvolta
Publicat de: ---
Autor:
Cristi Moga
11
.02.2015
Grupul belgian Liebrecht & wooD a investit 4,8 milioane de euro intr-un drum de 4 kilometri intre localitatile Balaceanca si Cernica in cadrul unui proiect comercial de 110 milioane de euro de langa Autostrada Soarelui.
Romania este o tara in care autoritatile nu pot sau nu stiu sa dezvolte infrastructura in ritmul in care investitorii privati ar avea nevoie, astfel ca acestia au inceput sa preia initiativa si sa isi construiasca singuri drumuri pentru a se putea dezvolta.
Grupul belgian Liebrecht & wooD a deschis ieri, intre localitatile Balaceanca si Cernica de la marginea Capitalei, un drum de patru kilometri care subtraverseaza autostrada Bucuresti - Constanta pentru a facilita accesul catre un teren pe care investitorii vor sa dezvolte un centru comercial.
Investitia de 4,8 milioane de euro a fost finantata exclusiv din fondurile dezvoltatorului, desi drumul este util si pentru cateva mii de locuitori din localitatile Cernica, Balaceanca sau Fundeni, care pot ajunge astfel mai usor in Bucuresti. Cu toate acestea, la evenimentul de taiere a panglicii s-au ingramadit sa ia cuvantul si doi primari, prefectul judetului Calarasi, un deputat si un secretar de stat responsabil cu proiectele de infrastructura.
?Constructia drumului a durat un an si jumatate. Daca nu am fi avut probleme cu hartiile cred ca l-am fi putut face in sase luni?, a declarat ieri Patrick Van Den Bossche, managing director al Liebrecht & wooD, companie care intentioneaza sa investeasca 110 mil. euro in proiectul comercial Cernica Park.
In acelasi timp, Compania de Drumuri cauta solutii pentru a finaliza un tronson de trei kilometri din autostrada Bucuresti - Ploiesti, drum deschis circulatiei in 2012, dar pe care majoritatea cailor de acces sunt in continuare blocate. Totodata, pe centura Capitalei, in dreptul localitatii Glina, circulau ieri carute cu cai, in conditiile in care si carosabilul este comparabil cu un drum de tara.
Mai mult, Dacia, cel mai mare exportator al Romaniei, a asteptat sase ani constructia unui drum expres de 2,6 kilometri intre fabrica de la Mioveni si DN 73, in timp ce autostrada Pitesti - Sibiu, care i-ar putea ajuta pe francezi sa-si transporte mai usor masinile spre vestul Europei, a fost un ping pong continuu in ultimii ani si a ramas la stadiul de promisiune. Ironia sortii face ca in timp ce belgienii isi terminau drumul, ministrul Ioan Rus prezenta master planul cu drumurile ce ar trebui construite pana in 2030.
(351 afișări)
| |
|