Radoslav, in ancheta [1]
Ino ArdeleanJoi, 05 Ianuarie 2006
O comisie de ancheta il acuza pe Radu Radoslav de
haosul care domneste in privinta panotajului stradal din Timisoara
La ultima sedinta de anul trecut, Consiliul Local Timisoara a decis
sa constituie o comisie care sa verifice tot ce inseamna publicitate pe
domeniul public al municipalitatii
. Decizia a fost luata dupa izbucnirea
unui scandal pe aceasta tema chiar in interiorul Primariei. Doi dintre
marii jucatori de pe piata panotajului stradal au legaturi stranse cu principalii
sefi ai institutiei, primarul Gheorghe Ciuhandu si viceprimarul Dorel Borza.
Este vorba de Ovidiu Sere, prim-vicepresedinte national al Tineretului
PNTCD, si respectiv deputatul PD Radu Lambrino.
Comisia amintita este formata din consilierii Sorin Grindeanu (PSD),
Silviu Sarafoleanu (PNTCD) si Mihaela Marza, sefa Corpului de Audit al
primarului. Acestia s-au reunit exact a doua zi dupa sedinta Consiliului
Local si au trimis doua adrese prin care cereau mai multe informatii de
la arhitectul- sef al orasului, Radu Radoslav, si seful Directiei de Patrimoniu,
Nicusor Miut. Marti, documentele solicitate ar fi trebuit sa ajunga deja
la membrii comisiei. Acestia se plang insa ca Radoslav le-a trimis, fara
semnatura, cateva informatii incomplete. “Atitudinea lui a fost sfidatoare.
Si nu ne-a sfidat pe noi, ci Consiliul Local”, a comentat Sorin Grindeanu,
care este si presedintele comisiei.
Doar 40 de contracte
Din datele primite rezulta insa mai multe suspiciuni. Astfel, la Primarie
sunt inregistrate doar 40 de contracte pentru panotaj pe domeniul public.
Nu trebuie sa umbli prea mult prin oras ca sa vezi sute de astfel de panouri.
De asemenea, din 2002 si pana acum nu s-a dat nicio amenda contraventionala
in acest domeniu, desi presa a semnalat numeroase cazuri de ilegalitati
flagrante.
In plus, nu s-au aplicat nici prevederile regulamentului de functionare
a publicitatii stradale, care exista de un an. De exemplu, potrivit acestui
regulament, este interzisa reclama la tigari si alcool pe domeniul public,
dar astfel de panouri sunt la tot pasul in Timisoara. De asemenea, sunt
interzise panouri publicitare la mai putin de 50 de metri de intersectii
sau pe scuaruri, prevedere care din nou nu este respectata.
Potrivit consilierul Grindeanu, principalul vinovat de aceasta situatie
este Radu Radoslav. Si ceilalti doi membri ai comisiei, apropiati ai primarului
Ciuhandu, sunt porniti impotriva arhitectului- sef. Foarte probabil, exista
unda verde de la seful lor pentru sacrificarea lui Radoslav care a avut
anul trecut mai multe conflicte cu edilul Timisoarei.
“Este un haos controlat”
Pe de alta parte, Ciuhandu a solicitat cateva date comisiei si a cerut
ieri demolarea tuturor panourilor amplasate ilegal, dar PSD-istul Grindeanu
s-a opus. “Nu ma intereseaza acum sa demolam acele panouri. Primaria trebuie
sa recupereze banii de la cei care le-au amplasat ilegal, iar nu sa ascundem
aceste lucruri”, a spus el. Printre firmele cu mari probleme, potrivit
membrilor comisiei, se numara si cele ale taranistului Sere si democratului
Lambrino.
Grindeanu sustine ca a descoperit pana acum un adevarat dezastru in
privinta panotajului stradal. “Este un haos total. Si dupa parerea mea,
este un haos controlat. La finalizarea anchetei, vom propune mai multe
sanctiuni si, foarte probabil, vom cere demiterea lui Radu Radoslav”, a
mai declarat consilierul local.
“Consiliul Local nu poate vota demiterea lui Radu Radoslav. Poate,
in schimb, sa solicite acest lucru primarului Ciuhandu, printr-o interpelare
sau alta formula”, este de parere secretarul Primariei, Ioan Cojocari.
Apropiat in trecut al primarului, arhitectul- sef are acum o relatie mai
buna cu viceprimarul Borza, principalul rival al lui Ciuhandu.
Fara acte sau cu contracte subevaluate
Potrivit consilierului Grindeanu, exista trei categorii de firme aflate
in ilegalitate in privinta panotajului stradal. O prima categorie nu are
niciun fel de contract cu Primaria. A doua categorie are contracte doar
pentru ocuparea spatiului public, fara a achita insa procentul din banii
primiti de la clientii care isi fac reclama. Iar a treia categorie are,
aparent, contracte in regula, dar care sunt mult subevaluate. Astfel, daca
o firma ia pentru un panou publicitar pana la 500 de euro, in actele de
la Primarie este trecuta suma de numai 10 euro.
Publicat de
:
---
Data publicării: 05 Ian 2006 - 07:13
| |
|