"Printul asfaltului" falimenteaza CJ Brasov



Statul este cel mai prost manager, se aude de fiecare data cand se face o privatizare a unei societati cu capital de stat

. Regula trebuia sa se aplice si la Brasov, odata cu renuntarea de catre Consiliul Judetean Brasov la fosta regie de drumuri si poduri. Intentia edililor, inca din 2000, a fost una onorabila, gasindu-se si un petitor de marca: Compania Strabag din Austria. Numai ca pana cand s-a facut evaluarea (la vreo 1,1 milioane de euro) au venit alegerile din 2004. Ulterior, consilierii judeteni ai PD si PSD, pe ideea de a "nu ne vinde tara", au decis ca "privatizarea" sa se faca printr-o metoda discutabila cu Vectra Service, firma abonata la asfaltari si deszapeziri la Primaria Brasov. Patronul societatii este Marcel Butuza, intitulat "Printul asfaltului". 
Privatizare paguboasa
În 2004, alesii judeteni au preferat realizarea unei noi firme, Vectra General Construct, unde Butuza, prin Vectra Service, detinea 51%, iar restul era asigurat de Consiliul Judetean ca aport în natura, prin activele CCG. Ulterior, actiunile Consilului Judetean urmau sa fie rascumparate de Vectra Service cu aceeasi suma pe care a ofertat-o si Strabag. Lucrurile nu au decurs asa cum au sperat consilierii.
În urma cu câteva luni, consilierul judetean Elisaveta Popa denunta faptul ca privatizarea cu firma Vectra este paguboasa pentru Consiliul Judetean: "Din câte am vazut în acte, patrimoniul CCG a fost subevaluat, iar preluarea s-a facut pe baza unei expertize confidentiale, în textul careia evaluatorul spune ca nu îsi asuma nici o raspundere si precizeaza ca n-a uzat de pretul de piata. În schimb, activele Vectra Service au fost estimate la valoarea de piata la momentul respectiv".
Vectra a "capusat" fosta regie de drumuri
Presedintele CJ, Aristotel Cancescu, spune ca el a fost pentru privatizarea cu Strabag, dar la momentul votului, dupa consultarea cu liderii politici, a acceptat varianta Vectra. Dupa ce noua societate a început sa functioneze, a reusit sa realizeze un profit de nici un miliard de lei anul trecut. Dupa primul semestru 2006, Vectra General Construct a depus un bilant contabil cu pierderi de 2,376 milioane lei noi. Cât despre plata sumei de 1,1 milioane de euro, acest lucru nu s-a întâmplat.
Raportul unui audit dezvaluie nereguli. Pe scurt, Vectra Service a "capusat" fosta regie judeteana de drumuri. Astfel, firma lui Butuza achizitiona materiale (asfalt, pietris etc.) si închiria utilaje de la firma mixta cu 15-20% mai ieftin fata de tarifele practicate la terti, în contextul în care acesteia i s-a desfiintat serviciul de productie, ofertare, contractare, activitate preluata de firma lui Butuza. Mai mult, angajatii firmei mixte au fost folositi la lucrarile de la ocolitoarea Brasovului si pe DN1A, platiti de firma mixta, dar banii erau încasati de Vectra Service. Butuza nu a platit nici macar chirie pentru cele 17 utilaje pe care le-a adus ca aport la capitalul social al firmei mixte, dar le-a folosit în interesul SC Vectra Service.  
Publicat de : ---
Data publicării: 23 Oct 2006 - 06:28
 

Link știre