Noul regulament de publicitate stradala agita spiritele in Primaria Capitalei [1]

Noul regulament de publicitate stradala agita spiritele in Primaria CapitaleiAfrodita CicovschiAnul trecut, contractul cu Euromedia a fost prelungit cu 10 aniRedeventa platita de firma este de 40 euro pe luna pentru fiecare panouControversatul proiect de hotarâre privind reclamele si firmele stradale, aflat în dezbatere publica de mai bine de o luna, ridica noi probleme oficialilor din Primaria Capitalei

. Consilierul PSD, Doru Giugula, a declarat ieri ca implementarea noului regulament si licitarea spatiilor publice de la 1 ianuarie 2010 se lovesc de contractele aflate în derulare, care sunt greu de reziliat. "În luna mai a anului trecut, contractul primariei cu firma Euromedia a fost prelungit cu 10 ani printr-un act aditional a carui legalitate este problematica", spune consilierul PSD Doru Giugula. Potrivit lui Giugula, contractul este în dezbatere la Directia Juridica si Directia de Achizitii a Primariei Municipiului Bucuresti, pentru a se vedea daca nu este cazul sa fie reziliat.În contextul modernizarii unor statii RATB, documentul amintit de Giugula prevede prelungirea contractului de publicitate al firmei Euromedia cu 10 ani, redeventa platita de aceasta firma fiind de 40 euro pe luna pentru fiecare dintre panourile montate în statiile modernizate."Daca tot vor sa controleze contractul, sa ia la puricat si cele 300 de panouri aflate în fata Teatrului National si Teatrului Ion Dacian, contracte încheiate prin 2002 cu alte firme, când Consiliul General era dominat de PSD. În 2004, când am verificat contractele, am constatat ca nu le putem rezilia, din cauza unor consecinte juridice", a afirmat, pentru NewsIn, consilierul general PD-L Horatiu Tica, sustinând ca, din punctul sau de vedere, regulamentul de urbanism al Capitalei ar trebui sa includa si situatia panourilor tip plasa.Firmele de publicitate si asociatiile au contestat regulamentulProiectul a fost contestat de mai multe firme de publicitate, care considera ca noul regulament este gândit în favoarea Euromedia. Nemultumiri au venit si din partea unor asociatii de proprietari, pe motiv ca, prin interzicerea mesh-urilor pe blocuri, ar urma sa piarda o sursa de venituri de la firmele care plateau pentru a-si putea amplasa reclamele pe blocuri.Potrivit consilierului Giugula, proteste privind propunerile de reglementare a panourilor de tip plasa au venit si din partea Ambasadei Americane si a Congresului SUA. Potrivit Regulamentului local pentru Autorizarea, construirea si amplasarea firmelor si reclamelor publicitare, este interzisa amplasarea reclamelor publicitare pe imobilele autoritatilor publice, pe gardurile cimitirelor, lacaselor de cult, ale parcurilor si gradinilor publice, pe copaci, pe obiectele de arta monumentala sau cladiri monument istoric, precum si pe parapetele pasajelor rutiere subterane sau supraterane.De asemenea, este interzisa amplasarea oricaror forme de reclama publicitara pe domeniul public si privat al Capitalei, precum si pe fatadele din Piata Universitatii, B-dul Nicolae Balcescu, B-dul Gheorghe Magheru, Piata Romana, B-dul Lascar Catargiu, Calea Victoriei, B-dul Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, B-dul Maresal Constantin Prezan, Piata Arcul de Triumf, Sos. Kiseleff, precum si pe fatadele cladirilor situate în centrul istoric al Bucurestiului.Exceptie de la aceste reguli fac reclamele postate în scopul promovarii actiunilor municipale sau de interes national, cele amplasate pe terasele (acoperisurile) imobilelor, precum si reclamele amplasate pe locatiile care, prin istoric, au fost destinate acestui scop. Sunt acceptate si reclamele destinate transportului în comun si difuzarii presei, ca, de altfel, si cele situate pe "cladirile de învatamânt, cultura sau alte asemenea, numai daca reclama are legatura cu obiectul de activitate al institutiei respective".Din cauza suspiciunii de ilegalitate, contractul este în dezbatere la Directia Juridica si Directia de Achizitii a Primariei Municipiului Bucuresti, pentru a se vedea daca nu este cazul sa fie reziliat
Publicat de : ---
Data publicării: 19 Mai 2009 - 05:37
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=33144&titlu=Noul_regulament_de_publicitate_stradala_agita_spiritele_in_Primaria_Capitalei