Hahaind, Basescu ii ataca in absenta pe liderii Opozitiei [1]

    Seful statului nu mai poate suporta parerile altora

. Si mai grav: refuza sa le mai auda !Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a sarit frustrat, marti seara, la atacarea liderilor Opozitiei, confundand inalta tribuna a Administratiei Prezidentiale a tarii noastre cu tejghele tavernelor din porturile pe care le-a strabatut ca marinar. Iritat de lectia politica pe care i-au administrat-o, marti la amiaza, presedintii Opozitiei, seful statului roman nu a avut barbatia sa ii infrunte pe presedintii Crin Antonescu si Victor Ponta cat timp au fost fata in fata, preferand sa le arunce vorbe murdare in lipsa.     Redam mai jos, mostre din limbajul unui sef de stat, garant constitutional al tarii. Personaj care pretinde pe unde apuca si pe unde poate  - mai ales prin salile de tribunal - respect pentru sine si pentru institutia pe care o reprezinta. Asa vorbeste Presedintele Romaniei: - E notabil entuziasmul incompetentilor din toate mediile - politic, presa -, cand le spui de alegeri anticipate. M-am relaxat dupa ce Ponta ne-a citit trasnaile astea. In acel moment am considerat ca nu am in fata parteneri de discutie. - Mi-am dat seama ca nu aveam in fata doi oameni responsabili- Propunerile USL reflecta politicianism, dezinteres pentru interesul national, lipsa de maturitate si lipsa de responsabilitate - Opozitia a venit la aceste discutii intr-o cheie pur electorala. In afara de faptul ca vor un comitet de criza. Romania nu e in situatia in care sa functioneze cu un comitet de criza. Romania are de stabiit echilibre fragile. - Ma tem ca noul CSM s-a imbolnavit repede de racilele vechiului CSM. - Romania nu este in situatia in care sa functioneze cu comitete de criza. A fost la inceputul lui 2009, cand a trebuit sa apelam la Fond, dar Romania are stabilite niste echilibre. - Am facut apel in discutiile cu cei doi lideri ai USL la gasirea unor compromisuri. - Daca propunerea lor era sincera. Din pacate, la aceste propuneri s-a venit cu solutii politicianiste, fara valoare politica si care, sa fiu scuzat, definesc superficialitatea si lipsa de maturitate a celor doi lideri. - A urmat propunerea cu guvernul de tehnocrati si alegeri in noiembrie. - - In acel moment am considerat ca nu mai am in fata parteneri de discutii, pentru ca acest mecanism pentru guvernul tehnocrat si alegeri anticipate inseamna trei, patru luni de guvern interimar. - Daca o tara in jurul careia se intampla atatea lucruri neplacute din punct de vedere financiar isi poate permite sa stea in perioada de criza globala cu guvern interimar trei-patru luni, asta pot gandi niste oameni care nu au responsabilitate fata de tara. - Presupunand ca as fi fost de acord, mecanismul ar fi fost cam asa: Demisie prompta a actualului guvern, instalarea in 10 zile a noului guvern de tehnocrati, cu misiunea de a lua masuri anticriza si de a organizat alegeri anticipate conform Articolului 89 din Constitutie. - In discutiile cu coalitia majoritara am stabilit ca in cel mai scurt timp posibil, dupa sosirea la Cotroceni a hotararii Curtii Constitutionale, sa inaintez Parlamentului, Camerei Deputatilor, proiectul de revizuire a Constitutiei, avand ca principal obiectiv respectarea votului romanilor la referendum. - In ceea ce priveste art. 44 al 8, voi mentine in proiect scoaterea prezumtiei de licit a averilor. - Hahaind: Aflam din comunicatul Curtii Constitutionale ca persoanele publice in functie de ministru sau de deputat prin reducerea imunitatii au un drept fundamental afectat.  Imunitatea nu e un drept fundamental nicaieri in lume. - Vreau sa cred ca in hotarare nu o sa apara ca parlamentarilor si ministrilor le este afectat vreun drept fundametal. Imunitatea nu e drept fundamental. - Pozitia din comunicatul CCR este contrara a ceea ce s-a facut la revizuirea Constitutiei in 2003.- Ma tem ca noul CSM s-a imbolnavit repede de raciile vechiului CSM.- Voi face un apel la parlamentari ca, in procesul de revizuire, sa gasim o formula sa inseram in Constitutie si faptul ca primul furnizor de prosperitate pentru cetatean este munca.- Echipa cu care am lucrat este o echipa care m-a insotit in tot mandatul. Cred ca va fi o constitutie mai clara. - Consider principiile Constitutiei ca fiind sanatoase. Dar are nevoie sa fie adaptata si evolutiei Romaniei.- Exista suportul a doua formatiuni politice pentru reorganizarea pe 8 regiuni. - Dar exista si UDMR si minoritatile care considera ca procesul de reorganizare trebuie sa tina cont si de distributia minoritatilor in teritoriu. - Sunt mai multe variante. Luni vom avea un punct de vedere ferm din partea lor.- Daca s-ar ajunge la un consens, pana la 31 decembrie ar trebui sa se termine procesul de reorganizare a deconcentratelor. - O prima analiza arata ca anual s-ar face o economie de peste 100 de milioane de euro, reduceri de cheltuieli materiale si cu salariile. - Dupa alegerile locale, care ar urma sa se desfasoare pe judetele marite, ar continua alt proces care ar viza analiza in fiecare judet a fiabilitatii comunelor. - Sunt foarte multe comune care nu sunt viabile. In aceasta a doua etapa ar trebuie sa inceapa un proces de comasare a comuneor pentru a obtine unitati administrative viabile. - Avantajul unui astfel de proces pleaca de la descentralizare. Toate atributiunle ar trebui transferate catre unitatile administrative de baza, fie ca e comuna, oras sau municipiu.- Nu se va desfiinta niciun oficiu ucarelucra cu publicul. Buletine, pasapoart, raman asa cum sunt. - In ceea ce priveste reorganizarea administrativa e sustinuta de toate structurile coalitiei, modul in care se va face se negociaza. -  Cert e ca reorganizarea se va face. regret ca nu am gasit o formula de dialog cu USL. - Reorganizarea  nu e doar problema partidului de guvernamant, ci a fiecarui cetatean.- O reorganizare va crea si conditii legale pentru angajarea prin concurs a sefilor mai mari sau mai mici din judete. - Daca va fi reorganizare administrativa intr-o formula convenabila va fi luni. Eu calific discutiile cu Puterea si Opozitia ca fiind constructive. - Orice varianta care reduce birocratia si costurile de organizare a statului, care creste posibilitatea de absorbtie a banilor europeni este mai buna decat cea existenta.- Nu resping o solutie de mijloc. -Suntem la stadiul la care nimic nu e mai costisitor decat sa mentimem actualul sistem administrativ.- Stiu dorinta acerba a unora de a distruge orice progres pentru ca le convine sa baltim ca in ultimii 21 de ani.- Fac un apel la cetatenii romani sa nu ia in consideratie declaratii iresponsabile ale oamenilor politici si ca oamenii sa aiba certitudinea ca nimeni nu vrea nici sa distruga traditii si limba minoritatilor si, in acelasi timp, nimeni nu vrea sa ramanem agatati in niste traditii organizatorice care nu mai raspund nevoilor de dezvoltare a Romaniei. - Va asigur ca sunt un om care intelege dorinta minoritatilor de a-si prezerva aceste traditii. - Privesc cu intelegere - am poate cea mai buna relatie cu populatia din Harghita si Covasna - nici nu sunt un politician care sa vrea sa se hraneasca din nationalism excesiv, dar nu sunt printre politicienii care se tem ca minoritarii maghiari iau Harghita si Covasna in spate si fug cu ele in Ungaria. - Bancile unui stat aflat in mare dificultate controleaza circa 27% din piata bancara si romaneasca: asta reclama atentie maxima si prudenta.
Publicat de : ---
Data publicării: 22 Iun 2011 - 05:53
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=38194&titlu=Hahaind__Basescu_ii_ataca_in_absenta_pe_liderii_Opozitiei