Bilantul penal al lui Traian Basescu [1]

Nu a adus nici un beneficiu tarii si poporului sau din nici una dintre demnitatile in care a fost numit sau ales (ministru al Transporturilor, primar al Capitalei, presedinte al Romaniei)

. Nu a reformat tara, nu a cautat sa asigure prosperitatea natiunii romane, nu s-a luptat pentru propasirea Romaniei in lume. Dar, dincolo de aceste 'pagube generale', Traian Basescu a produs bugetului national pagube de miliarde de dolari prin actiunile sau inactiunile sale in toate functiile de decizie pe care le-am enumerat mai sus. Dupa 23 de ani de exercitare a diverselor mandate de demnitar, Basescu lasa mostenire tarii pagube de miliarde. Si nu vorbim aici numai de distrugerea Flotei comerciale a Romaniei si de alte ilegalitati crase (vila din Mihaileanu, afacerile cartelului Cocos-Udrea, Alro Slatina, parcul Bordei, Bucsaru, Casuneanu, Umbrarescu, Tehnologica Radion, Popoviciu, Rosia Montana etc.) pe care le-a comis si care sunt documentate in zeci de mii de file de expertize si anchete, ci de altele, mai putin cunoscute, cu pierderi uriase, dar care arata perseverenta lui Basescu de a comite ilegalitati si pagubele aferente, sub multiple forme. De la acest individ, coabitantul Victor Ponta a inceput sa ia exemplu in deciziile sale din inalta demnitate de sef al Guvernului Romaniei. Paguba tronsonului Bucuresti-Fundulea A2 – 46 milioane de lei In 1997, la solicitarea ministrului Transporturilor de atunci, Traian Basescu, conducerea Administratiei Nationale a Drumurilor - ulterior transformata in CNADNR - a dispus suspendarea construirii tronsonului Bucuresti-Fundulea al Autostrazii Soarelui. Antreprenorul contractor, Romstrade SRL, un consortiu format din doua firme - Italstrade si Centrala de Constructii Cai Ferate (CCCF), a incheiat contractul de executie la sfarsitul lui 1990 pentru executarea primului tronson al Autostrazii Soarelui, documentele fiind semnate, din partea statului roman, de catre actualul sef al statului, Traian Basescu, in calitatea lui de atunci, de ministru al Transporturilor. Cum spuneam, in 1997, Ministerul Transporturilor, condus din nou de Traian Basescu, brusc, fara vreo explicatie, a taiat finantarea lucrarilor, lasand firma cu o gaura imensa. In urma intreruperii lucrarilor, zeci de utilaje nou-noute stationau pe camp fara sa fie utilizate, sute de muncitori erau platiti cateva luni fara sa produca. Gestul inexplicabil al fostului ministru Basescu a dus la plata unor sume uriase reprezentand despagubiri catre constructor. In prima etapa, Ministerul Transporturilor a solicitat suspendarea lucrarilor pe o perioada de cateva luni. Ulterior, printr-un act aditional, in septembrie 1998, s-a trecut la rezilierea conventionala a contractului din 1990, cu conditia ca angajatorul, adica Ministerul Transporturilor, sa plateasca despagubiri de 12.605.000 de dolari. Conform actului prin care a fost reziliat contractul, statul roman urma sa achite toate datoriile pana la sfarsitul lui 1998. Din acest moment, pentru administratorii Romstrade au urmat o serie de intalniri cu Traian Basescu si conducerea CNADNR pentru recuperarea pagubelor. Fostii administratori isi aduc aminte ca la aceste intalniri erau apostrofati si chiar injurati de fostul ministru. Mai mult, cat timp a fost la carma ministerului, Basescu a refuzat categoric sa le achite celor de la Romstrade despagubirile pentru care semnase chiar el! A urmat un proces lung, iar in 2007, Romstrade a castigat litigiul. Astfel, in sentinta arbitrala nr. 153 din 27 iunie 2007, Tribunalul arbitral a decis obligarea CNADNR la plata a 12.605.000 de dolari plus TVA (2.394.950 de dolari) reprezentand costurile rezilierii contractului, la care s-au adaugat 1.765.881 de dolari dobanda. In afara de aceste sume, compania de drumuri a fost obligata sa achite 983.805 dolari, reprezentand soldul si dobanda aferenta a unei facturi din 1998, respectiv 619.268 de lei noi, cu titlu de cheltuieli arbitrale si onorariul avocatului. In total, decizia lui Traian Basescu de acum 16 ani a costat contribuabilul roman 45.603.417 de lei. La aceasta suma se adauga si cei 619.268 de lei cheltuieli cu judecata, si astfel paguba se ridica la 46.222.685 de lei noi. Aceasta suma este egala cu peste 66 de mii de salarii minime pe economie pe o luna. Paguba concesionarii terenurilor Capitalei pe trei parale In perioada 1997-2008, primarii generali au concesionat in nestire sute de mii de metri patrati din domeniul privat al Capitalei catre diferiti oameni de afaceri, societati si politicieni, contra unor redevente modice. Sute de persoane, dar mai ales firme, au intrat in posesia unor suprafete de teren situate in zone foarte bune din Bucuresti pentru preturi de nimic. Printre acestia se numara oameni de afaceri precum Dorin Cocos, Fahti Taher, Gheorghe "Bebe" Ionescu, prietenul si partenerul de afaceri al lui Adriean Videanu si cuscrul prezidential, dar si vicepremierul UNPR Gabriel Oprea. Toti acestia au primit diferite suprafete de teren pentru care platesc redevente de cele mai multe ori de ordinul catorva euro pe metru patrat in plin centrul Capitalei. Toti insa obtin profituri uriase de pe urma imobilelor pe care le-au ridicat pe aceste terenuri. Campionul concesionarilor este de departe actualul presedinte Traian Basescu. In perioada in care s-a aflat in fruntea Primariei Capitalei, acesta a concesionat 60.395 mp pentru o redeventa totala anuala de 894.194 USD. Adica 14,81 USD/mp/an. In ceea ce-l priveste pe urmasul sau Adriean Videanu, acesta a concesionat 32.748 mp contra unei redevente anuale totale de 1.148.658 de euro, adica 35,08 euro/mp/an. Paguba de patru milioane de dolari in afacerea 'Pilotajul' Deciziile fostului ministru Traian Basescu au pus pe butuci investitiile in serviciile portuare. In 1999, o serie de activitati portuare au fost re-nationalizate din ordinul lui Basescu, atunci ministru al Transporturilor. Prin Ordinul 508/1999, Basescu a dispus retragerea tuturor autorizatiilor de pilotaj maritim, organizand o pseudo-licitatie pentru concesionarea acestor activitati. Licitatia s-a dovedit in instanta a fi ilegala, cu toate acestea firmele afectate nu au fost repuse in drepturile anterioare aparitiei Ordinului 508. Ulterior, si Ordinul a fost anulat de magistratii romani, dar la distanta de cateva zile dupa pronuntarea instantei a aparut un nou ordin al ministrului, practic cu un continut identic cu cel anulat. De aceasta data, ministrul care a semnat a fost Anca Boagiu. Conflictul a depasit justitia romana si a fost solutionat la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Actiunea fostului ministru Basescu a fost penalizata de magistratii CEDO prin sentinta pronuntata pe 3 iunie 2008 in cauza SC Pilot Service SA - Constanta impotriva Romaniei (in facsimil). CEDO a consemnat ca "Ordinul ministrului transporturilor nr. 508/1999 echivaleaza in fapt cu o expropriere". La distanta de noua ani de la aparitia ordinului de nationalizare al lui Traian Basescu, petentul SC Pilot Service SA a avut castig de cauza, in 3 iunie 2008, in fata Curtii Europene, care a decis fara echivoc ca "reclamanta a suferit o ingerinta in dreptul sau la respectarea bunurilor". CEDO a consemnat si solicitarile partii vatamate care, conform expertizei, este de 3.884.798 dolari americani si reprezinta daune materiale pe care firma constanteana le-a suferit din cauza pierderii veniturilor aferente contractelor in curs de executare (damnum emergens) si beneficiul nerealizat (lucrum cessans). Reclamanta a mai solicitat si suma de 100.000 de euro pentru daune morale, considerand ca a suferit "un prejudiciu moral incontestabil", precum si cheltuielile de judecata. Cererea SC Pilot Service a fost declarata admisibila, iar instanta a constatat incalcarea repetata a articolului 6 din Conventia pentru apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor fundamentale care se refera la dreptul la un proces echitabil si a articolului 1 din Protocolul nr. 1, conform caruia "orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa". Toate aceste pagube uriase au fost si sunt decontate zi de zi de cetatenii Romaniei. Pentru aceste pagube uriase aduse tarii, Justitia, IN NUMELE LEGII, trebuie sa hotarasca!
Publicat de : ---
Data publicării: 08 Aug 2013 - 06:11
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=41430&titlu=Bilantul_penal_al_lui_Traian_Basescu