Impozit anual in loc de taxa auto [1]

 

Noua taxa nu se va aplica masinilor care au timbrul de mediu platit, ci pentru cele care abia urmeaza sa fie inmatriculate sau la care taxa s-a restituit

. Este un proiect de lege initiat de un parlamentar UDMR, dar are acordul tuturor partidelor ?i cel mai probabil va deveni lege de anul viitor.

Un parlamentar UDMR a ini?iat un proiect de lege prin care actualul timbru de mediu, aplicat la cumpararea autoturismelor, sa fie transformat intr-un impozit anual, care la inceput sa fie mai mic si sa creasca pe parcursul anilor, cu cat creste gradul de uzura al masinii si riscul ca ea sa po-lueze mai mult. Fata de timbrul de mediu actual, impozitul nu ar mai avea acea reducere in functie de vechime, deci vor fi dezavantajate masinile vechi la prima inmatriculare. Cre?terea impozitului se va face cu un coeficient care va tine cont de durata medie de folosire a unei masini, care ar fi de 15 ani.

Acest sistem de crestere gra-duala ii va dezvantaja pe cei care folosesc mai multi ani masina, iar cuantumul impozitului va fi actualizat periodic, in func?ie de modificarile care pot fi adoptate in domeniu de Comisia Europeana, potrivit portalului profit.ro

Proiectul precizeaza ?i situa?ia proprietarilor de ma?ini care au achitat deja integral timbrul de mediu. Astfel, ace?tia vor avea posibilitatea sa opteze intre restituirea diferen?ei dintre suma platita ?i timbrul anual datorat pentru parametrul de ajustare corespunzand perioadei scurse in ani de la dobandirea dreptului de proprietate a autovehiculului sau inscrierea sumei platite cu titlu de timbru anual achitat anticipat, urmand ca autoritatea fiscala sa deduca in fiecare an cuantumul timbrului datorat, pana la concuren?a celor doua sume. Deputatul -UDMR József Moldován, ini?iatorul proiectului, a declarat pentru Profit.ro ca sumele de plata pentru proprietarii de ma?ini vor fi stabilite de catre ministerele de resort, el -doar stabilind modelul matematic de calcul ?i ajustare anuala.

 

Taxa auto, multiplu modificata din 2007

 

2007

martie: CE deschide procedura de infringement, motivand ca taxa este discriminatorie pentru anumite tipuri de masini.

2008

aprilie: Guvernul aproba o noua varianta a taxei, la care cuantumul crestea pentru masinile noi si scadea pentru cele SH.

decembrie: Guvernul decide triplarea taxei de poluare auto, la achizitionarea vehiculelor second-hand de import.

2009

februarie: Intra in vigoare o noua varianta a taxei la care scade cu circa o treime cuantumul pentru masinile second-hand.

2010

februarie: Si pentru masinile noi Euro 4 cu motoare de 2.000 cmc se plateste taxa, exceptarea ia sfarsit dupa ce comisia a respins cererea Romaniei.

noiembrie: Si pentru masinile Euro 5 se va plati taxa dupa 1 ianuarie 2011, creste taxa la -second-hand.

decembrie: Guvernul aproba o noua crestere a taxei pentru masinile vechi.

2011

aprilie: Curtea de Justitie a UE decide ca taxa auto este discriminatorie, iar Guvernul este obligat sa o modifice.

mai: Autoritatile spun ca vor modifica taxa, dar vin si cu o noutate neasteptata: si masinile inscrise in tara inainte de 2007 vor plati taxa, la revanzare.

2012

ianuarie: Noua lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost publicata in Monitorul Oficial.

ianuarie: Guvernul suspenda pana la finalul anului 2012 prevederea prin care si masinile inscrise in tara inainte de 2007 vor plati taxa, la revanzare.

2013

februarie: Guvernul introduce o alta taxa auto, numita timbru de mediu, prin care se cresc taxele platite pentru masinile Euro 3 si Euro 4, dar scad cele pentru masini vechi, Euro 2, Euro 1 sau non euro. (sursa: legestart.ro)  

 

Prinde ofertel UTOK de BLACK FRIDAY- Click aici comenteaza /* (c)
Publicat de : ---
Data publicării: 09 Dec 2015 - 05:36
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=51152&titlu=Impozit_anual_in_loc_de_taxa_auto