COTAR: Graba de a adopta Legea RCA nu este o masura potrivita in actualul context de instabilitate [1]

(adsbygoogle = window

.adsbygoogle || []).push({});

Reprezentantii operatorilor si transportatorilor autorizati din Romania considera ca procesul de legiferare a proiectului de act normativ pentru RCA nu trebuie grabit, intrucat demersul 'se poate transforma intr-un rezultat legislativ care, in loc sa rezolve problemele acute ale pietei RCA, sa aiba efecte adverse, nedorite de nimeni'. Potrivit unui comunicat al Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), inainte de aparitia legii este nevoie de o publicare a proiectului de lege final, rezultat in urma dezbaterilor din Comisia pentru buget - finante, Comisia pentru industrii, Comisia juridica si Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor. "Consideram ca graba de a legifera un proiect de lege cu impact economic si social puternic ce va fi resimtit in mod direct de peste 6 milioane de soferi si, indirect, de intreaga populatie a tarii, nu este o masura deloc potrivita in actualul context de instabilitate, din acest domeniu. Ne dorim ca Parlamentul sa prezinte varianta finala agreata de cele doua Camere si sa amane cu o saptamana-doua votul in plen, pentru a da sansa actorilor din piata sa semnaleze eventuale erori care pot fi corectate. De 21 de ani nu s-au mai adus modificari Legii asigurarilor si nu dorim sa treaca alti 20 de ani ca sa putem corecta o lege care poate contine erori cu efecte nocive pe termen lung pentru consumatori', sustine presedintele COTAR, Vasile Stefanescu. În viziunea transportatorilor, publicarea Ordonantei de Urgenta privind RCA in Monitorul Oficial nu garanteaza "eventualele erori, brese legislative sau prevederi incomplete continute", care ar putea fi corectate si completate printr-o Lege RCA adoptata de Parlament. "Actuala clasa politica trebuie sa dea dovada de responsabilitate si sa angreneze actorii pietei in dezbaterea publica pe marginea acestui proiect de lege extrem de important, pentru a nu inlocui o lege veche si proasta, cu alta lege noua, dar la fel de lacunara si gresita', a subliniat Stefanescu. Potrivit COTAR, un exemplu de prevedere legislativa gresita si mentinuta in actualul proiect de lege RCA depus atat la Parlament, cat si la Guvern, se refera la cuantumul sanctiunilor aplicate firmelor de asigurari pentru neplata daunelor in termen legal, valoarea sanctiunilor fiind cuprinsa intre 5.000 si 1.000.000 de lei. Reprezentantii Confederatiei mentioneaza ca, in Italia, autoritatea de supraveghere a asigurarilor aplica o sanctiune firmelor de asigurari care nu platesc la timp daunele, in valoare de 60.000 de euro pentru fiecare dosar de dauna in parte, neachitat in termen legal, de catre asigurator. Ordonanta de Urgenta privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA) pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si de tramvaie a fost publicata luni seara in Monitorul Oficial. Guvernul a adoptat, in data de 14 septembrie, o Ordonanta de Urgenta in problema RCA care prevede, printre altele, inghetarea preturilor la primele de asigurare pe o perioada de sase luni. "Pentru a rezolva problema pe termen scurt si pentru a da timp institutiilor responsabile sa implementeze acest nou cadru normativ, la propunerea transportatorilor si dupa consultari cu Consiliul Concurentei, vom veni in acest proiect de ordonanta si cu propunerea de a ingheta preturile primelor de asigurari obligatorii pentru o perioada de 6 luni. Pe baza ordonantei, in termen de 30 de zile, ASF va trebui sa vina cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurari, care sa fie pretul de referinta pentru asigurari pe urmatoarele sase luni, pretul de referinta la nivelul caruia sa fie inghetat nivelul pretului pe care il vor plati asiguratorii, in ideea ca in aceste sase luni sa avem tot acest sistem de urmarire a preturilor pus la punct, cu aceste calcule ale pretului de referinta, care sa fie facute publice si care sa constituie, intr-adevar, o referinta pentru cei care fac asigurari, dar si pentru clienti", a explicat premierul Dacian Ciolos la momentul adoptarii Ordonantei. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a precizat, saptamana trecuta, ca ia in calcul stabilirea unui tarif tinta pentru politele RCA de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0. Recent, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a atentionat asupra faptului ca interventia statului pe piata politelor RCA si plafonarea preturilor ar putea determina grupuri de interese din alte sectoare economice sa solicite acelasi lucru, ceea ce ar afecta concurenta si ar fi in detrimentul consumatorilor.

Sursa: AGERPRES


Publicat de : ---
Data publicării: 21 Sep 2016 - 05:15
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=56573&titlu=COTAR__Graba_de_a_adopta_Legea_RCA_nu_este_o_masura_potrivita_in_actualul_context_de_instabilitate_