Parlamentul European aduce acuzatii GRAVE: Comisia Europeana stia de 10 ani ca emisiile masinilor diesel depaseau normele [1]

Cumparatorii afectati de acest scandal, recomanda deputatii, ar trebui sa primeasca compensatii financiare din partea constructorilor de automobile implicati

.

Dupa izbucnirea scandalului privind emisiile in septembrie 2015, Comisia a asteptat ca statele membre sa efectueze investigatii si nu a cerut pentru nicio alta actiune, iar statele membre nu au penalizat producatorii auto si nici nu au cerut retragerea masinilor in discutie, se arata in comunicatul Parlamentului European.

Comisia Europeana si autoritatile europene trebuie sa imbunatateasca rapid sistemul de testare si verificare pentru masinile noi pe drumurile europene, spun deputatii in recomandarile votate marti.

Criteo.DisplayAcceptableAdIfAdblocked({ "zoneid": 524002, "containerid": "crt-524002"}); /* (c)AdOcean 2003-2016, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_economic.640x160_adtext */ ado.slave('adoceanthinkdigitalrokkdmlwomjo', {myMaster: '7Igwif.oJ4Wl6EeZdC_F9ZsJXpRjyfr58OJbtPU8NAL.g7' });

Intr-un vot separat, deputatii au modificat si regulile UE privind ”aprobarea modelului” care sa faca testele de mediu si de siguranta mai independente, cu o supraveghere mai stricta a masinilor aflate in circulatie.

Recomandarile nelegislative pentru Comisie si Consiliu se bazeaza pe raportul final al comisiei de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul auto.

Deputatii au recomandat ca toate activitatile privind redactarea legislatiei in domeniul calitatii aerului si emisiilor sa se afle in portofoliul unui singur comisar si unei singure directii generale, pentru a imbunatati supravegherea.

Intr-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificarile la propunerea legislativa a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a imbunatati controlul activitatii centrelor de testare si a autoritatilor nationale care aproba punerea pe piata a modelelor auto. Verificarea masinilor aflate deja in circulatie ar trebui intarita, iar Comisia ar trebui sa aiba mai multa putere de supraveghere asupra activitatii autoritatilor nationale, iar in unele cazuri ar trebui sa poata sa testeze direct masinile.

Statele membre ar trebui sa testeze in fiecare an cel putin 20% din modelele auto puse pe piata in statul lor in anul anterior, iar Comisia sa aplice producatorilor auto care falsifica rezultatele testelor amenzi de 30.000 euro pentru fiecare masina, se arata in text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pietei, pentru recompensarea clientilor afectati sau pentru protectia mediului.

Propunerea privind aprobarea modelelor auto a fost trimisa inapoi comisiei pentru piata interna, in vederea inceperii negocierilor interinstitutionale. Consiliul trebuie sa adopte pozitia sa comuna asupra dosarului inainte de inceperea negocierilor.

Citeste si: SCANDALUL EMISIILOR poluante: Autoritatile din Franta nu au gasit nicio dovada de frauda la Opel Citeste si: SCANDALUL emisiilor poluante: Grupul Volkswagen pledeaza vinovat in SUA, in cadrul acordului de 4,3 miliarde de dolari Citeste si: Liberation: Renault a utilizat sisteme de modificare a emisiilor poluante in timpul testelor. Renault neaga acuzatiile Citeste si: Tari ale Uniunii Europene, inclusiv Romania, criticate de Parlamentul European in cazul emisiilor auto poluante -surse Reuters Citeste si: Ancheta in Luxemburg privind manipularea de catre Volkswagen a testelor emisiilor poluante

 

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'sc-mediafax', container: 'taboola-taboola-mediafax_sponsored', placement: 'taboola-Mediafax_sponsored', target_type: 'mix', tracking: 'utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery' }); window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'organic-mediafax', container: 'taboola-taboola-mediafax_organic', placement: 'taboola-Mediafax_organic', target_type: 'mix', tracking: 'utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery_mediafax' }); /* (c)AdOcean 2003-2015, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_economic.624x30_text_final art */ ado.slave('adoceanthinkdigitalrondmonihufp', {myMaster: '7Igwif.oJ4Wl6EeZdC_F9ZsJXpRjyfr58OJbtPU8NAL.g7' }); /* (c)AdOcean 2003-2015, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_economic.600x152_up_300x250_560x152_final art */ ado.slave('adoceanthinkdigitalroqcfiklnpvu', {myMaster: '7Igwif.oJ4Wl6EeZdC_F9ZsJXpRjyfr58OJbtPU8NAL.g7' });

Share pe Facebook


Publicat de : ---
Data publicrii: 05 Apr 2017 - 05:34
 

Link tire   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=60400&titlu=Parlamentul_European_aduce_acuzatii_GRAVE__Comisia_Europeana_stia_de_10_ani_ca_emisiile_masinilor_diesel_depaseau_normele