O FIRMA DE DOI BANI VA FACE «FORMULA UNU» [1]

Astazi, Adriean Videanu va fi mandatat sa negocieze construirea unui circuit de F1 cu o firma infiintata acum trei luni

Noua gaselnita de azi, de pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, este un alt proiect izvorat din mintile infierbantate de canicula si are in vedere desemnarea primarului general al Capitalei, Adriean Videanu, pentru a negocia si semna un contract de asociere cu o firma privata in vederea realizarii unei piste de curse automobilistice. De fapt, realitatea este ca primarul general Videanu vrea sa angreneze Primaria Capitalei intr-o afacere cu o firma nascuta peste noapte, al carei patron din umbra este, se pare, Niculae Serbu, fost contracandidat in cursa pentru fotoliul de edil-sef in 2004.

In expunerea de motive, semnata de insusi Videanu, se arata ca "organizarea unor asemenea curse este de natura sa atraga un numar mare de turisti din tara si din strainatate, ceea ce ar avea ca rezultat producerea unor importante venituri la bugetul local". Tot in acelasi document se mai arata ca o astfel de investitie "ar ajuta si la promovarea in randul locuitorilor Bucurestiului a interesului pentru acest sport, raspunzand de altfel unui numar mare de solicitari ale cetatenilor". Doar ca lucrurile nu stau chiar asa. Probabil ca, domnul primar nu si-a aruncat ochii decat pe anumite solicitari ale cetatenilor, pentru ca pe rafturile prafuite ale birourilor din Primarie cele mai multe sesizari ale bucurestenilor se refera la canalizare, strazi, parcuri, parcari – adevaratele prioritati ale Capitalei, care se afla de ani buni doar in stadiul de proiect.


Firma «de Voluntari»

In ceea ce priveste "persoana juridica cu o lunga experienta in domeniul curselor auto", despre care se vorbeste in raportul de specialitate, este o firma, BS SPORT DEVELOPEMENT SRL, nascuta peste noapte, la data de 15.04.2005, cu o vechime de doar patru luni, cu sediul pe "aleea miliardarilor", strada Erou Iancu Nicolae, tarlaua 13, parcela A259/15 nr. 11-19 Lot 21, din Voluntari, fara post telefonic. Si lucrurile nu se opresc aici. Potrivit datelor oferite de Registrul Comertului, actionarii firmei respective sunt Adrian Lucian Serbu, fiul fostului candidat la primarie Niculae Serbu, in varsta de doar 21 de ani, mai interesat, potrivit surselor, de afaceri cu cd-uri decat de masini si curse si Societatea BEYER INDUSTRIAL CONSULTING GMBH, cu domiciliul in Landul Hanau, Germania. Fata de aceasta societate romano-germana, care urmeaza a se implica intr-un proiect, in esenta laudabil, dar in fapt destul de dubios, se pot ridica unele semne de intrebare legate atat de bonitatea unui administrator, Adrian Serbu, care abia a depasit varsta majoratului, cat si de conditiile in care investitorii si edilul-sef, Videanu, vor reusi sa duca la bun sfarsit acest proiect. Asta in conditiile in care, guvernele ale caror municipii sau capitale au gazduit un circuit automobilistic de o asemena anvergura nu stim sa se fi incurcat cu firme de buzunar, aparute peste noapte si conduse de odraslele unor asa-zisi investitori din umbra. Deoarece o asemenea investitie, daca se vrea a fi serioasa, consta intr-un aport de capital de ordinul a zecilor sau sutelor de milioane de dolari sau euro, functie de ambitiile si de potentele financiare ale respectivilor investitori. De altfel, in incercarea de a include Londra in circuitul Formulei 1, pe langa garantiile materiale si financiare, autoritatile londoneze au intreprins si intreprind o campanie pe cat de lunga, pe atat de agresiva, unele din punctele acestei campanii fiind si organizarea, cu participarea principalilor piloti de Formula 1, a unei curse demonstrative, cu alura de parada, pe strazile centrale ale Capitalei britanice. Dar de aici si pana la ambitiile dambovitene ale primarului Videanu este o cale enorma, ca de la Guta, manelistul, la Bach.

Mai concret, in conditiile in care votul consilierilor va fi favorabil, edilul-sef al Capitalei va fi imputernicit sa implice Primaria Generala intr-o negociere cu o societate-junior, al carei administrator, Adrian Lucian Serbu, este un "investitor de perspectiva". Mai mult, dupa numeroase incercari, nici un reprezentant al Primariei Capitalei nu a fost in masura a oferi cele mai elementare detalii privind valoarea sau termenul de finalizare a viitoarei "investitii" care, pe langa alte "avantaje", va transforma un parc intr-o parcare.


Parcul Izvor, transformat in parcare

Asadar, daca consilierii generali vor vota azi proiectul cu pricina, Bucurestiul ar putea avea, de anul viitor, un circuit de automobilism in jurul Palatului Parlamentului, unde vor fi organizate etape din cadrul Campionatului European de GT si curse de DTM. Pe aceeasi zona ar trebui sa se ridice teoretic si Catedrala Mantuirii Neamului, un alt proiect de anvergura, care de data asta apartine Bisericii Ortodoxe Romane si care se pare ca nu-si gaseste linistea intr-un Bucuresti modern si indreptat doar catre Europa.

Circuitul "Road City" ar avea, potrivit proiectului, o pista cu o lungime de 3,115 km si cu o latime de 10-15 m, precum si 14 intoarceri (7 la dreapta, 7 la stanga), cu sase bucati de drum in linie dreapta, cea mai lunga avand 565 de metri. Partea de la standuri va avea o lungime de 265 metri (580 m cu tot cu intrarea si iesirea), pe actualul amplasament al Parcului Izvor. Investitorii se bazeaza pe o participare maxima a 94.000 de spectatori (83.900 cu locuri si 10.000 in spatiile "standing room"), tribuna fiind amenajata in fata Casei Poporului, cu vedere la Piata Constitutiei. Pe actualul amplasament al Pietei Constitutiei va fi amenajat si centrul de control al circuitului, precum si linia de start. Pentru cei implicati in viitoarele curse, in zona au fost deja identificati 22.000 mp de spatii de parcare (majoritatea fiind amenajate in special pe actualul amplasament al Parcului Izvor). Desigur si in cazul de fata avem de-a face cu distrugerea unui parc, difera doar personajele. In plus, este de remarcat incercarea disperata a consilierilor municipali sa treaca Parcul Izvor din administrarea sectorului 5 la Capitala, tocmai in vederea realizarii marelui proiect. Compania germana Beyer Industrial Consulting este implicata in acest proiect, avand actiuni de 50% la firma cu pricina, BS Sport Development SRL.
Publicat de : Cristina Dobre
Data publicării: 04 Aug 2005 - 04:35
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=6410&titlu=O_FIRMA_DE_DOI_BANI_VA_FACE_&_laquo_FORMULA_UNU&_raquo_