In "Razboiul garajelor" primarul Galatiului, invins de propria primarie [1]
» Edilul Dumitru Nicolae anunta de cativa ani desfiintarea celor 10
.000 de garaje dintre blocuri. » Functionarii din primarie elibereaza insa pe banda rulanta autorizatii pentru construireaa sute de garaje pe spatiile verzi si pe locurile de joaca pentru copii.Dupa multi ani in care a evitat sa ii supere pe proprietarii de garaje, ca sa nu le piarda voturile, primarul Galatiului, Dumitru Nicolae a anuntat ca a pus gand rau celor 10.500 de garaje din cartierele de blocuri. Garajele Galatiului ocupa o
suprafata de peste 50 ha de spatii verzi, dar suprafata de spatiu verde vandalizata este de doua-trei ori mai mare, daca punem la socoteala maidanele dintre bateriile de garaje si drumurile de acces. Peisajul sordid al aglomerarilor de garaje ii nemultumeste pe majoritatea locuitorilor orasului, iar desfiintarea lor ar face loc parcarilor dintre blocuri si ar mai ramane ceva teren si pentru reabilitarea spatiilor verzi. Primarul e de parere ca ar putea fi inceputa demolarea garajelor dupa finalizarea Planului de Urbanism General: "Dupa ce va fi gata PUG-ul, care va include zonele unde se
va face restructurarea urbana, acolo vom putea trece la daramarea garajelor". Primarul sustine ca o data cu demolarea garajelor va fi rezolvata si problema parcarilor din zonele aglomerate, prin construirea mai multor parcari etajate, langa Colegiul "Mihail Kogalniceanu", in zona Gradinii Botanice, in cartierul Aviatiei, la fostul restaurant "Baltimore", in locul Arenei de Box de pe Domneasca si pe Eroilor, langa sediul PSD. Incercari vechi de ani de zileDiscursul primarului Dumitru Nicolae nu difera de cele de acum 4 sau 5 ani, cand se referea tot la inlocuirea garajelor cu parcari etajate. In iulie 2003, Consiliul Municipal a hotarat construirea unei parcari etajate in locul garajelor din spatele Palatului de Justitie, dar proprietarii de garaje s-au revoltat iar primarul a facut pasul inapoi de teama ca le-ar putea pierde voturile la alegerile din 2004. In 2007, alt an preelectoral, primarul Nicolae a anuntat ca va face, totusi, parcarea etajata pentru Palatul de Justitie, dar nu in locul garajelor cu "probleme", ci in zona Oficiului Postal nr 6, la 300 de metri distanta. Ar fi fost un proiect util pentru zona Oficiului 6, si ea destul de aglomerata, dar e greu de crezut ca magistratii si avocatii si-ar parca masinile la 300 m de tribunal. In timp ce primarul Dumitru Nicolae "lupta" declarativ cu aglomerarile de garaje, functionarii din Primaria Galati eliberau pe banda rulanta autorizatii de construire a noi si noi garaje. Nu numai ca nu au fost demolate cele construite ilegal, dar in multe cartiere garajele apar ca ciupercile dupa ploaie. Iata, la intamplare, cateva exemple de proprietari care au obtinut autorizatii de intrare in legalitate, dupa ce si-au trantit garajul pe spatiul verde: Dumitra Danila – Autorizatia nr 8/19.02.07, Aurel Ali – Aut. 10/22.02.07, Maria Grecu – Aut. 9/21.02.2007, Ion Munteanu – Aut. 13/12.02.2007, Ileana Neagu – Aut. 15/13.03.2007, Teodor Muscalu – Aut. 16/14.03.07 si Filaret Arhire – Aut. 17/14.03.2007. Altora, Primaria Galati le-a oferit cu promptitudine autorizatia pentru construirea garajului: Razvan Chiculita – Aut. 11/27.02.07, Reveica Enache – Aut. 1/04.06, Valerica Bors – Aut. 2/10.01.06, Marian Toia – Aut. 3/10.01.06, Iftene Talpau – Aut. – 4/10.01.06, Gh Oanca – Aut 5/16.01.06, Stefanel Florea – Aut 6/16.01.2006 si Octavian Stoica – Aut. 7/25.01.06. Iata si un caz mai concret: in iulie 2007, a fost desfiintat locul de joaca din zona blocurilor E4, F si I, din cartierul Micro 17. Acum, acolo au si aparut primele doua garaje. si iata ce declara primarul Galatiului la conferinta de presa de pe 8 mai 2007, in timp ce functionarii sai eliberau, "la greu", autorizatiile pentru noile garaje: "Ma preocupa parcarile supraterane, am gasit locuri pentru sase astfel de parcari si bineinteles ca le voi supune aprobarii CL in cel mai scurt timp. Una vrem s-o facem pe Cuza 43, a doua la LMK, a 3-a treia la Spitalul Judetean si alta la Spitalul CFR. Daca fac parcarea de la LMK, dupa aia pot sa discut cu cei care au garaje la Palatul de Justitie. Pana atunci, nu pot sa discut"CONSECINTE» O afecere banoasaLa Galati, garajul este o afacere imobiliara. Un garaj in centrul orasului costa 10.000 de euro. Acum, ca e criza, se mai da si la 9.000 de euro. Multe nici nu prea mai sunt folosite pentru gararea masinii, fiind o anexa gospodareasca in care sunt pastrate vechiturile, vinul si muraturile. Sambata si duminica, intre garaje are loc ritualul iesirii "la un gratar". Multe garaje sunt folosite ca ateliere, de la cele de tamplarie sau reparatii auto la confectionari de cruci si monumente funerare. Constructiile de garaje au proliferat in perioada in care primar al Galatiului a fost Eugen Durbaca si spaga pentru o autorizatie de construire a unui garaj era de 300 de dolari. Pret fix.
Publicat de
:
---
Data publicării: 28 Aug 2009 - 08:07
| |
|