Primaria Capitalei, acuzata ca vrea sa aglomereze centrul orasului [1]

Crearea unui pasaj rutier in fata Casei Presei nu ar face decat sa mute ambuteiajele de la intrarea in oras catre zona sa centrala, sustine societatea civila

. Pasajul rutier subteran dorit de Primaria Capitalei la Piata Presei Libere este inutil, consi­de­ra ONG-urile, care invoca, prin­­­­­tre altele, argumente legate de mediu, trafic si costuri, in timp ce municipalitatea sustine contrariul, aratand ca proiectul rezolva problema circulatiei in nord. \'Suntem, fara discutie, impotriva. Faptul ca (pasajul – n.r.) nu face decat sa aduca mai multa poluare aerului, distrugand inclusiv spatiul verde existent, ne face sa nu avem ce sa discutam. Gradul de sanatate al bucurestenilor este execrabil si, cu cresterea traficului si cu distrugerea spatiilor verzi, va fi «la superlativ»\', a declarat, potrivit Mediafax, Nicolae Radulescu Dobrogea, reprezentant al organizatiei Eco Civica, la dezbaterea publica sustinuta la Primaria Bucurestiului.La randul sau, vicepresedintele organizatiei, Dan Trifu, a aratat ca realizarea acestui pasaj incurajeaza traficul spre centrul Bucurestiului, lucru ce a dus la monitorizarea Capitalei de catre organisme internationale, din punct de vedere al calitatii me­diului.\'Cu fiecare pasaj pe care il facem, coada de masini se muta spre centru. Cu cat este mai promovat traficul pe aceasta directie, cu atat liniile RATB de acolo sunt mai goale. Deci pierdem de doua ori. Avem si poluare, avem si linii nerentabile ale RATB\', a mentionat Trifu.Un alt reprezentant al societatii civile a aratat ca pasajul este inutil deoarece in zona nu exista blocaje majore ale circulatiei in comparatie cu alte capitale europene.  \'Pasajul agreseaza patrimoniul, fiind compromise valoarea de artera a bulevardului Kiseleff si perspectiva catre Arcul de Triumf, si agreseaza mediul, pentru ca propune defrisarea plantatiei inalte de pe Kiseleff\', a declarat Roxana Wring, reprezentanta Asociatiei Pro.Do.Mo.ONG-urile sustin ca, in plus, nici nu exista bani pentru realizarea proiectului, iar deschiderea unui nou santier, simultan cu cele din alte zone, nu este benefica pentru Bucuresti. \'Suntem contra pentru ca nu sunt fonduri sa deschidem alt santier pe care sa-l tinem in lucru patru-cinci ani. Si, de fapt, nu e tocmai util, pentru ca e vorba de 180 de secunde de asteptare la semafoare, pe care ni le asumam si nu trebuie sa platim 18 milioane de euro\', a declarat Irina Zamfir, reprezentanta Active Watch.Un singur sensPe de alta parte, reprezentantii Primariei sustin utilitatea pasa­jului. \'Este un proiect care rezolva problema din nodul de circulatie din Piata Presei Libere, atat pentru etapa actuala, cat si pentru etapa viitoare, cand Bulevardul Poligrafiei se va dezvolta pana in zona Soselei Odaii si va conecta, practic, zonele de dezvoltare din Otopeni si Mogosoaia\', a precizat seful Directiei de Infrastructura si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Capitalei, Ion Dedu.Reprezentantul municipalitatii a mai aratat ca a fost propusa o solutie care afecteaza la minimum zona, acest pasaj urmand sa aiba doar un sens de mers, cu doua iesiri, respectiv catre bulevardele Kiseleff si Expozitiei.Arhitectul-sef al Capitalei, Gheor­­ghe Patrascu, s-a exprimat, de asemenea, in favoarea constructiei, precizand ca a acor­dat avizul pozitiv deoarece proiectul a fost facut astfel incat \'esteticul zonei\' sa fie minimum afectat.\'Analiza facuta pentru constructia acestui pasaj spune ca este util si necesar; din punct de vedere al efectului este pozitiv, din punct de vedere al mediului este pozitiv, pentru ca elimina noxele masinilor blocate in asteptare, iar din punct de vedere estetic zona este minimum afectata. El este facut foarte atent, astfel incat sa distruga cat mai putin aspectul estetic, este lateral bulevardului Kiseleff, si nu central pe aceasta artera\', a explicat Patrascu.In ceea ce priveste costurile de realizare, Ion Dedu a precizat ca se vor ridica la 18 milioa­ne de euro, municipalitatea avand asigurata, in bugetul pe 2013, suma necesara inceperii lucrarilor, termenul de finalizare a acestora fiind de 18 luni.Proiectul a fost blocat timp de patru ani de organizatiile neguvernamentale care au contestat Planul Urbanistic Zonal (PUZ), refacut de trei ori din acest motiv.  /* (c)AdOcean 2003-2013, rl_ro.Romania_Libera.Actualitate.Politica.Textlink */ ado.slave('adoceanliberarowaqeepqnfa', {myMaster: 'gUn6uY8QQv3ETjhe1X5VQMQ_Xq.yevuhD2._GEI4w5z._7' , onServerEmissionEmpty:function() { handle_adocean_emission_empty("textlink","politica")}, onServerEmission:function() { handle_adocean_emission("textlink","politica")} })
Publicat de : ---
Data publicării: 25 Iul 2013 - 06:11
 

Link știre   [1] https://www.fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=41381&titlu=Primaria_Capitalei__acuzata_ca_vrea_sa_aglomereze_centrul_orasului